Categories: بانک و بیمه

بیمه شخص ثالث بیشترین سهم شکایات را به خود اختصاص داد

به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، بر اساس آمار ثبت شده در سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه‌ای بیمه مرکزی، تعداد شکایات ثبت شده نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۵درصد رشد داشته و سه شرکت بیمه؛ دانا با ۱۸٫۱۵ درصد، ایران با ۱۱٫۹۵ درصد و آرمان با ۱۱٫۸۷ درصد بیشترین سهم شکایات این دوره را ( بدون لحاظ سهم پرتفوی شرکت از بازار) به خود اختصاص داده اند.
بر اساس این گزارش رشته‌های بیمه شخص ثالث در این مدت بیشترین سهم شکایات را با ۴۴٫۵۰ درصد به خود اختصاص داده و بدنه اتومبیل با ۲۰٫۳۸ درصد و درمان با ۱۹٫۳۵ درصد رتبه دوم و سوم شکایات را دارند.
همچنین در دوره مورد بررسی، بیشترین رشد شکایات به ترتیب مربوط به شرکت بیمه؛ تجارت‌نو با ۶۲ درصد، دانا ۴۰ درصد و آرمان ۳۷ درصد و در بین رشته‌های بیمه مربوط به سه رشته بیمه،حوادث‌راننده با ۱۴۳ درصد، حوادث ۷۶ درصد و شخص ثالث ۳۶ درصد بوده است.
گفتنی است در پایان مهرماه، از تعداد کل شکایات ثبت شده بالغ بر ۷۵ درصد رسیدگی و مختومه شده و ۲۵ درصد کماکان مفتوح و در انتظار پاسخ شرکت بیمه و یا در دست بررسی در بیمه مرکزی است.
شایان ذکر است، متوسط زمان پاسخگویی به شکایات صنعت بیمه در سامانه ۱۲روز بوده که از منظر این شاخص بدترین وضعیت در هفت ماهه اول سال جاری به ترتیب مربوط به بیمه؛حکمت ‌صبا با متوسط زمان پاسخگویی ۴۲ روز، بیمه رازی با ۳۵ روز و بیمه آرمان با ۳۳ روز بوده است.
لازم به ذکر است، سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی از سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شده و در حال حاضر در قسمت میز خدمات الکترونیک در پورتال بیمه مرکزی به آدرس www.centinsur.ir در دسترس عموم قرار دارد. همچنین سامانه جدید رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران که با هدف تسهیل در ثبت و پیگیری شکایات و بهبود رسیدگی به شکایات توسط بیمه مرکزی طراحی شده است.

فتحنایی

Recent Posts

در سا‌ل‌های آینده مولفه‌های انتخاب کارکنان برتر رنگ و بویی تازه خواهد یافت

همایش تقدیر از کارکنان برتر گروه فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۲ با حضور امین ابراهیمی…

6 ساعت ago

رشد ۳۷ درصدی پرتفوی ”معین“

بیمه اتکایی ایران‌معین در ۷ ماهه سالجاری با تحقق ۴۱۱ میلیارد تومان حق بیمه قبولی،…

6 ساعت ago

برگزاری چهارمین دوره المپیاد ورزشی صنعت بیمه

چهارمین دوره المپیاد ورزشی صنعت بیمه به میزبانی بیمه سینا در رشته تنیس روی میز…

6 ساعت ago

پیشنهاد افزایش سرمایه ۹۲ درصدی بانک ملت به مجمع عمومی فوق العاده

هیأت مدیره بانک ملت پیشنهاد خود را برای افزایش ۹۲ درصدی سرمایه به مجمع عمومی…

6 ساعت ago

دکتر نجارزاده در مراسم روز پرستار خواستار شد افزایش سرعت رسیدگی به مشکلات کادر درمان بیمارستان بانک ملی ایران

دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران در مراسم روز پرستار و تجلیل از…

6 ساعت ago

نخستین سامانه تمام الکترونیک بیمه مرهونات بانکی رونمایی شد

از نخستین سامانه تمام الکترونیک بیمه مرهونات بانکی توسط بیمه تجارت‌نو و بانک تجارت در…

7 ساعت ago