Categories: بانک و بیمه

بیمه شخص ثالث بیشترین سهم شکایات را به خود اختصاص داد

به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، بر اساس آمار ثبت شده در سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه‌ای بیمه مرکزی، تعداد شکایات ثبت شده نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۵درصد رشد داشته و سه شرکت بیمه؛ دانا با ۱۸٫۱۵ درصد، ایران با ۱۱٫۹۵ درصد و آرمان با ۱۱٫۸۷ درصد بیشترین سهم شکایات این دوره را ( بدون لحاظ سهم پرتفوی شرکت از بازار) به خود اختصاص داده اند.
بر اساس این گزارش رشته‌های بیمه شخص ثالث در این مدت بیشترین سهم شکایات را با ۴۴٫۵۰ درصد به خود اختصاص داده و بدنه اتومبیل با ۲۰٫۳۸ درصد و درمان با ۱۹٫۳۵ درصد رتبه دوم و سوم شکایات را دارند.
همچنین در دوره مورد بررسی، بیشترین رشد شکایات به ترتیب مربوط به شرکت بیمه؛ تجارت‌نو با ۶۲ درصد، دانا ۴۰ درصد و آرمان ۳۷ درصد و در بین رشته‌های بیمه مربوط به سه رشته بیمه،حوادث‌راننده با ۱۴۳ درصد، حوادث ۷۶ درصد و شخص ثالث ۳۶ درصد بوده است.
گفتنی است در پایان مهرماه، از تعداد کل شکایات ثبت شده بالغ بر ۷۵ درصد رسیدگی و مختومه شده و ۲۵ درصد کماکان مفتوح و در انتظار پاسخ شرکت بیمه و یا در دست بررسی در بیمه مرکزی است.
شایان ذکر است، متوسط زمان پاسخگویی به شکایات صنعت بیمه در سامانه ۱۲روز بوده که از منظر این شاخص بدترین وضعیت در هفت ماهه اول سال جاری به ترتیب مربوط به بیمه؛حکمت ‌صبا با متوسط زمان پاسخگویی ۴۲ روز، بیمه رازی با ۳۵ روز و بیمه آرمان با ۳۳ روز بوده است.
لازم به ذکر است، سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی از سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شده و در حال حاضر در قسمت میز خدمات الکترونیک در پورتال بیمه مرکزی به آدرس www.centinsur.ir در دسترس عموم قرار دارد. همچنین سامانه جدید رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران که با هدف تسهیل در ثبت و پیگیری شکایات و بهبود رسیدگی به شکایات توسط بیمه مرکزی طراحی شده است.
 

فتحنایی

Recent Posts

بسیاری از دستگاه‌ها در ارائه زمین به مردم مقاومت می‌کنند

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما ۱۵ میلیون هکتار…

7 ساعت ago

انتخاب شرکت دانش‌بنیان وابسته به شستا به عنوان واحد صادرکننده‌‌ی ملی فناوری نانو

شرکت دانش‌بنیان دوده صنعتی پارس، وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، به‌عنوان واحد صادرکننده‌ی…

9 ساعت ago

فرایند مدیریت دانش خبرگان و متخصصان در دستور کار پژوهشکده بیمه

پژوهشکده بیمه از آغاز فرایند مدیریت دانش خبرگان و متخصصان با هدف بهره‌گیری از دارایی‌های…

9 ساعت ago

گزارش تصویری اولین روز حضور تامین سرمایه تمدن در نمایشگاه کیش اینوکس۲۰۲۴

حضور رئیس و مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار در غرفه تامین سرمایه تمدن…

9 ساعت ago

فراخوان اعلام آمادگی کاندیداهای بازرس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

با توجه به برگزاری مجمع عمومی عادی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در صبح…

9 ساعت ago

روز شلوغ غرفه بانک شهر در کیش اینوکس ۲۰۲۴

یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری (کیش اینوکس ۲۰۲۴) عصر دیروز،( ۱۴ آبان…

9 ساعت ago