Categories: بانک و بیمه

بیمه گزاران با استفاده از خدمات بیمه ای به شعارهای تبلیغاتی پی می برند

ایجاد اعتماد به عنوان یکی از عناصر اصلی سرمایه گذاری اجتماعی است این نوع از سرمایه در کنار سرمایه های اقتصادی به سرمایه گذاری اصیل برای بسیاری از صنایع و بنگاه های اقتصادی تبدیل می شود شاید با توجه به پیچیدگی و نزدیکی موسسه رقابت آنچه امروز نه تنها در صنعت بیمه بلکه در هر صنعتی اهمیت پیدا می کند.

امین نژاد در خصوص عناصر ترمیم کننده توسعه صنعت بیمه اذعان داشت: تاکید و قدرت نفوذ در ذهن مشتریان نسبت به محصول و خدمات ارائه شده است عبور از وضعیت سنتی و ورود به دوره مدرنیزه رسیدن به شناخت واقعی از نیاز بیمه گذاران توجه به عناصر سرعت و دقت در ارائه خدمات حرکت به سوی حرفه‌ای گری در کنار خلاقیت و نوآوری بازار بیمه می‌تواند نقش ترمیم کننده در توسعه صنعت بیمه داشته باشد.

با توجه به بسیاری از مسایل و چالش هایی که در نقاط مختلف جهان صنایع مختلف و عملکرد آنها را تحت شعاع قرار داده است صنعت بیمه با گستره ای وسیع از فعالیت هایش و حضور در تمام حوزه های اقتصادی با درک پتانسیل و ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی در رده صنایع پیشرو و تاثیرگذار در ثبات و توسعه اقتصادی ملی و بین المللی قرار گیرد و ما برای این مهم فراموش نمی کنیم که برای امتداد این اعتماد باید بخشی از توان علمی و اجرایی خود را صرف به دست آوردن و رسیدن به اعتماد عمومی و حفظ آن هزینه کنیم و به این باور رسیدیم که شرکت های بیمه به عنوان ستون فقرات اقتصاد حرکت آن را تنظیم و تضمین می نماید. اقتصاد در جهان هیچ دوره‌ای تا این اندازه رقابتی نبوده است .

کیفیت به عنوان زیر بنای اصلی فعالیت های اقتصادی و تجاری در کسب و کار امروزی دنباله روی هدف بزرگتری به نام مشتری مداری است شعارهایی از جنس و معنای مشتری مداری تقریباً جزوه لاینفک هر بنگاه اقتصادی علی الخصوص بیمه شده است چراکه از ملاک های اصلی تعیین معیار و ارزیابی شرکت های بیمه مشتریان است . رئیس شعبه بیرجند بیمه حافظ بیان کرد: بی شک یکی از دلایل مشتری مداری در بنگاه های اقتصادی تأمین انگیزه ها و اهداف اقتصادی است.

انگیزه‌های فعلی با پیامدهای اجتماعی و اخلاقی نیز از دلایلی است که تمرکز بر آن اهمیت زیادی دارد چرا که در حقیقت تجارت در دنیای امروز این است که بیمه گذاران بیش از ارایه خدمات اولیه شامل مشاوره و غیره که منجر به صدور بیمه نامه می گردد به دنبال خدمات رسانی پس از فروش ، اعتماد و احترام و درک متقابل هستند اما باید به این موضوع آگاه بود که دوره اول تبلیغات اطلاع رسانی و دوره بعدی آن ارزیابی می باشد که مشتری با استفاده از خدمات ما به شعارهای تبلیغاتی پی برده و بر اساس ارزیابی خود برای خرید یا عدم خرید بیمه نامه تصمیم گیری می کند.

بر باور بزرگان صنعت بیمه مشتری‌مداری مطمئن ترین کانال کسب موفقیت و برگ برنده در عرصه رقابت تنگاتنگ کنونی است. اما این که حق با مشتری است، و دست در دست هم دهیم به مهر ، تنها نگاه شعری برآمده از نیاز امروز که با سرعت و شتاب رواج یافته و عمومی شده است پس این مهم را نیز فراموش نمی کنیم که مشتری مداری به عنوان یک هدف مقطعی و کوتاه مدت نیست، بلکه مسیری طولانی و همیشگی است و این نکته که رقابت درون صنعت بیمه تابعی مستقیم از قوانین رضایتمندی است و ریشه این صنعت به شدت وابسته به نگاه و قضاوت بیمه‌گذاران است.

مریدان و کارشناسان فعال در این صنعت باید آگاهانه به وظایف و تعهدات متکی به این اصل اعتقاد داشته باشند و این آگاهی همه‌جانبه از اصول مشتری مداری نیازمند فرهنگی است که هم سن و متوازن با این صنعت رشد کند.

فتحنایی

Recent Posts

تداوم خواستن و توانستن با ثبت اولین رکورد تولید در شرکت آلومینای ایران

با تلاش، کوشش، همبستگی و همدلی پرسنل زحمتکش شرکت آلومینای ایران اولین رکورد تولید هیدرات…

4 ساعت ago

مسکن کوچک متراژ سبب تقویت قدرت خرید جوانان می شود

نماینده مجلس با اشاره به اینکه برای حل معضل مسکن جوانان دولت باید اراضی مرغوب…

4 ساعت ago

بازدید مدیران ملی فولاد از توانمندی‌های ایریتک در فولادسازی قائنات

مدیران ارشد شرکت ملی فولاد ایران به منظور بازدید از روند پیشرفت پروژه فولادسازی قائنات…

4 ساعت ago

گام بلند شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری برای حضور درجایزه تعالی سازمانی و دریافت تندیس از سازمان مدیریت صنعتی

مطابق با نقشه راه تعالی سازمانی مرحله پایانی فرآیند تدوین اظهارنامه تعالی جهت حضور شرکت…

4 ساعت ago

سامسونگ اولین و سریع‌ترین حافظه SSD ویژه‌ خودران‌ها را معرفی کرد

سامسونگ الکترونیکس، به عنوان رهبر جهانی در تکنولوژی حافظه‌های پیشرفته، از توسعه اولین SSD ویژه…

4 ساعت ago

جهش ۱۰۰ درصدی تعمیرات شناورها در شرکت ایزوایکو

گروه شناورهای متوسط ایزوایکو با ثبت ۱۴,۸۵۰ تن تعمیرات در سال ۱۴۰۲ و تعمیر ۲۹…

4 ساعت ago