سید میعاد صالحی، مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران، در نشست خبری گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار کیلومتر شبکه ریلی و ۳۳۰ لکوموتیو باری فعال داریم، اما با کمبود ۳۰۰ لکوموتیو باری برای جابجایی بار مواجه هستیم.
وی با اشاره به عمر بالای لکوموتیوها افزود: متوسط عمر این۳۳۰ لکوموتیو باری بیش از ۳۰ سال است و برای تعمیرات آنها با مشکل تأمین مالی مواجه بودیم که قرار است این مشکل از محل فروش نفت حل شود. اولین مبلغ این تهاتر در سال ۱۴۰۲ نقد شد.
صالحی همچنین اعلام کرد: حدود ۵۰۰ میلیون دلار برای تأمین قطعات لکوموتیوهای باری و ۵۰۰ میلیون دلار نیز برای خرید لکوموتیو نو تولید داخل در نظر گرفته شده است. وی در ادامه گفت: در خرداد امسال نیز ۵۰ لکوموتیو برای فرآیند بازسازی به مزایده گذاشته میشود.
صالحی افزود: در حال حاضر ۳۱ هزار واگن باری در شبکه ریلی فعال است و بیش از ۳ هزار واگن باری نو در این دولت تولید شده است که این تولیدات بر اساس اعتبارات تبصره ۱۸ صورت گرفته است.
مدیرعامل راهآهن به فعالیت ۸۲ لکوموتیو زیمنس مسافری در شبکه ریلی اشاره کرد و گفت: بیشتر از نصف هزار واگن مسافری موجود کشور عمری بالاتر از ۳۰ سال دارند و نیازمند نوسازی هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی نیز به عملکرد حملونقل ریلی پرداخت و گفت: سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن ترانزیت بار از طریق ریل صورت گرفت که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۱۰ درصد افزایش داشته است.
آیین «مهرآرام» تکریم مقام بانوان گروه مالی گردشگری با حضور مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی…
در دور رفت مرحله یکچهارم نهایی لیگ کاپ امارات، تیم شباب الاهلی با گلزنی مهاجم…
شرکت پتروشیمی اروند در اطلاعیه رسمی نشت هرگونه گاز کلر در این مجتمع را تکذیب…
کارگاه آموزشی «مبانی مدیریت ریسک شرکتی در شرکتهای دانش بنیان» از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۱:۰۰…
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان در سپردن ماموریت ها به افراد، نگاه جنسیتی…
در راستای حرکت بهسوی بهینهسازی مصرف انرژی، شرکت پتروشیمی مروارید به پویش ملی «دو درجه…