Categories: ورزشی

تاثیر عمده “پین” در قهرمانی استقلال/ کمک‌های خارجی در فوتبال ایران چگونه عمل می‌کنند؟

فرشاد ماجدی، مربی سابق استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت در بیست و یکمین فصل از رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: این قهرمانی را به باشگاه استقلال، هواداران و کادر فنی تبریک می‌گویم. آن‌ها با تلاش خود توانستند مقام قهرمانی را به دست بیاورند و رکورد شکست‌ناپذیری باارزشی را برای خود کسب کنند. بازیکنان و کادر فنی یکدل بودند و این دلیلی بود که این قهرمانی برای آبی‌ها به دست آمد.

او درباره تاثیر گابریل پین در روند فنی استقلال و قهرمانی این تیم در رقابت‌های لیگ برتر خاطرنشان کرد: ایشان مربی بزرگی هستند و از کارنامه‌ ایشان مشخص است که تجربه بسیار زیادی دارند و به نظر من ایشان تاثیر زیادی در قهرمانی داشتند. او در تاکتیک و استراتژی تیم توانستند تاثیر خود را بگذارد و به نظر من درصد بالای قهرمانی استقلال به خاطر وجود پین در کادر فنی استقلال بوده است.

ماجدی درباره روند حضور دستیاران خارجی در فوتبال ایران گفت:‌ در بعضی از زمان‌ها مربیان خارجی به دردمان خورده است. زمانی یورگن گده در فوتبال ایران حضور داشت و توانست تاثیر زیادی در روند فوتبال ایران داشته باشد و گابریل پین از این قاعده مستثنی نیست و این مربی ایتالیایی تاثیر بسیار قابل توجهی در فوتبال ما داشته است.

مربی سابق تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که چقدر حضور دستیاران خارجی در گسترش فوتبال ایران تاثیرگذار بوده است؟ گفت: به نظر من حضور آن‌ها تاثیر بسیار قابل توجهی در روند فوتبال ما داشته است. برخی از آن‌ها توانستند تجارب خودشان به خوبی سرمربی‌ها منتقل کنند و مشاوران خوبی بودند و در روند تیم‌ها و بهبود عملکرد تیم‌ها موفق بوده‌اند. این نیست که فقط ما باید دستیار ایرانی داشته باشیم و یک موقع‌هایی است که باید از تجارب مربی خارجی استفاده کرد.

او در ادامه افزود: نمی‌توان گفت ۱۰۰ درصد باید به مربیان خارجی بها داد؛ منظور من این است وقتی مربی ایرانی نمی‌تواند به سرمربی کمک کند، باید از تجارب مربی خارجی بهره برد و از آن‌ها کمک گرفت. به نظر من در مقام سرمربی‌گری، افراد خارجی کمی توانستند موفق عمل کنند اما در مقام کمک مربی، اگر بشود از تجارب افراد خارجی استفاده کرد، به نظر من اتفاق بهتری رخ خواهد داد. به عنوان مثال برانکو، سرمربی موفقی بود اما یورگن گده در مقام کمک مربی عملکرد بهتری داشت و دستیار خیلی خوبی بود.

ماجدی در پایان گفت: یکی از مسائلی که باعث هرج و مرج زیاد در روند تیم می‌شود، این است که خیلی از تیم‌ها سریع دست به تغییر مربی و کادر فنی می‌زنند. ما اگر بتوانیم جابجایی‌ها را کم کنیم،‌ می‌توانیم نتایج بهتری کسب کنیم.

انتهای پیام

فتحنایی

Recent Posts

حسین گروسی: مناطق آزاد ظرفیت تبدیل به هاب گردشگری را دارند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مناطق آزاد با داشتن ظرفیت عظیم در حوزه گردشگری…

15 ساعت ago

دیدار مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان با مقامات قضایی در هفته قوه قضائیه

به مناسبت هفته قوه قضائیه، دکتر عباس معظمی، مدیرعامل محترم شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، در…

15 ساعت ago

تکمیل پروژه کنسانتره سنگان تا پایان سال ۱۴۰۳

مدیرعامل «شرکت مجتمع فولاد خراسان» در مجمع عمومی سالانه این شرکت، کاهش چشم‌گیر توقفات، اصلاح…

15 ساعت ago

قدردانی سهامداران عمده از عملکرد درخشان مدیریت و کارکنان شرکت مجتمع فولاد خراسان در سالِ مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲

مجمع عمومی سالانه شرکت مجتمع فولاد خراسان با نماد بورسی «فخاس»، با تصویب تقسیم سود…

15 ساعت ago

فولاد هرمزگان به عنوان واحد صنعتی نمونه مورد تقدیر قرار گرفت

طی مراسم روز صنعت و معدن که به منظور تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه…

15 ساعت ago

نقش کلیدی هلدینگ سرمایه گذاری پارسیان در توسعه زنجیره فولاد خراسان رضوی

رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع فولاد و مواد…

15 ساعت ago