×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تاج: می‌خواهیم VAR را یک‌جا از فیفا بگیریم/ مرمت آزادی تمام شود حضور بانوان بلامانع است

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایسنا، مهدی تاج ظهر شنبه در نشست تبیین دستورالعمل ناظر بر سقف بودجه باشگاه‌ها درباره بسته نشدن قرارداد مربیان داخلی تیم‌ملی بیان کرد: من از مربیان داخلی تشکر می‌کنم. ما به پیشواز تیم‌ملی نوجوانان رفتیم و به آن‌ها تبریک می‌گویم. صعود تیم‌ملی نوجوانان به جام جهانی و قهرمانی در کافا را تبریک می‌گویم. همچنین تیم‌ملی امید هم شرایط خوبی دارد. راجع به قرارداد مربیان باید بگویم که ما راجع به مدت زمان قرارداد بحث داشتیم که برطرف شد و ان‌شاءالله اگر این موضوع حل شود در هفته جاری حل خواهد شد.

او افزود: شرایط تیم‌ملی بسیار خوب است و من حتی وقتی با بازیکنان مثل آقای بیرانوند صحبت کردم، گفت که یکی از بهترین دوره‌های تیم‌ملی از نظر همسبتگی را داریم. ان‌شاءالله این موضوع ادامه پیدا کرد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌های عسگریان، رییس توسعه و تجهیز درباره موانع وارد کردن VAR به ایران و لزوم بومی‌سازی این فن‌آوری در کشور توضیح داد: حتما بحث بومی‌سازی را پیگیری می‌کنیم. حرف درستی است و موانعی از لحاظ تحریمی داریم. فدراسیون فوتبال از نظر ارتباطی با وجود تحریم‌ها شرایط خوبی دارد. ما الان باید ۲۰۰ و خرده‌ای هزار دلار برای هتل‌مان در جام ملت‌های آسیا در قطر می‌دادیم. زمان پرداخت داشت سپری می‌شد و گفتند که اگر مبلغ را پرداخت نکنیم هتل را به کشور دیگری می‌دهند. یک کشور ثالث دیگر که از کشورهای خوب آسیا هستند هم دنبال این هتل بود. این هتلی است که ما در جام جهانی اسکان داشتیم. ما با ارتباطاتی که داشتیم از AFC خواهش کردیم که به فدراسیون قطر گارانتی بدهد تا این پول پرداخت شود.

تاج ادامه داد: اگر این کار را نمی‌کردیم تیتر روزنامه‌ها این می‌شد که همه هتل را رزور کردند جز ایران. من به دنبال وارد کردن VAR هستم. ما دو سال از “پروژه فروارد” به خاطر مشکلاتی که در فدراسیون فوتبال وجود داشت استفاده نکردیم. پروژه فروارد فیفا سهمیه‌ای نیست بلکه باید پروژه را تعریف کنیم تا فیفا انجام دهد. می‌خواهیم از پول دو سال پروژه فروارد استفاده کنیم که انجام نشده است. در همین راستا در تلاشیم که با فیفا صحبت کنیم تا به صورت یک جا VAR را از آن‌ها بگیریم چرا که چند کشور این کار را کرده‌اند. با این حال دوستان باید بدانند که موانع ساده‌ای نداریم و موانع خاصی داریم به همین دلیل نباید به مانند کشورهای دیگر به ما نگاه کنند چرا که برای واردات و انتقال پول با مشکلاتی روبه‌رو هستیم. امیدوارم دولت هم نگاه خاصی به فوتبال داشته باشد خصوصا امسال مسابقات زیادی داریم. دولت عراق ۶۰ میلیون دلار به فدراسیون فوتبال عراق کمک کرده تا برای توسعه فوتبال کار کنند.

او افزود: ما امیدواریم دولت هم مانند گذشته نگاه مثبتی به ما داشته باشد. ما امسال مسابقات آسیایی، جهانی نوجوانان، امید، دو مسابقه مقدماتی، فوتبال بانوان و فوتسال و فوتبال ساحلی داریم. قبلا اعزام برای ما راحت بود اما الان یک بازیکن لژیونر ما ۲۵۰، ۲۶۰ میلیون تومان پول بلیتش می‌شود تا یک بازی برای ما بکند. ما تلاش کردیم که تیم‌ملی بزرگسالان و نوجوانان‌مان با پرواز اختصاصی سفر کنند. این کارها هزینه دارد که امیدوارم دولت به ما کمک کند. ما اگر می‌توانستیم پول‌مان را از فیفا و AFC بگیریم، می‌توانستیم از طریق فوتبال هزینه‌های‌مان را بدهیم. الان اسپانسرهای قبلی مثل نفت پارس را داریم که برای هزینه داوران است ولی کافی نیست. هزینه‌ها قبلا کم نبود اما الان هزینه‌ها سنگین است. اگر تحریم‌ها نبود خودمان قادر به حل مشکلات‌مان بودیم اما الان که نمی‌توانیم پول خودمان را بگیریم باید کمک به ما شود.

مهدی تاج در ادامه صحبت‌هایش گفت: درباره قوانین ناظر بر نقل و انتقالات و سقف بودجه مطمئنم که همکاران من توضیحات کامل را داده‌اند ولی باید وقتی می‌گذاشتیم که همه سوالات در ذهن عزیزان را جواب دهیم. فدراسیون فوتبال به این جمع‌بندی رسیده است که این بهترین کار در شرایط فعلی بوده است. اگر کسی طرح بهتری برای کمک به این موضوع دارد می‌تواند پیشنهاداتش را به فدراسیون فوتبال بدهد.

او درباره حل مشکل ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بیان کرد: این الزامی از سوی AFC و فیفا بود. کشور عزیز ما به طور کلی به دنبال حفظ عزت بانوان است و این روحیه زن‌ستیزی که به فدراسیون فوتبال و کشور ما نسبت داده می‌شود، صحت ندارد. مجموعه‌های مختلف در تلاش هستند تا از حضور بانوان استفاده کنند. برخی از ورزشگاه‌های ما از نظر ساختاری قابلیت ورود بانوان را به هیچ وجه ندارند. این که از یک ورودی بیایند و از یک ورودی بروند و دستشویی مشترک با آقایان داشته باشند درست نیست برای همین نمی‌توان نگاه یکسان به همه ورزشگاه‌ها داشت.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای دارد که دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط مثل وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و نیروی انتظامی و وزارت کشور دارد که پیش‌نویس دستورالعمل جامع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها با در نظر گرفتن تمام ملاحظات فرهنگی، امنیتی، سیاسی، فنی و محتوایی تهیه شود. این کار در حال انجام شدن است و جلساتی برگزار شده و امیدوارم در سال آینده در ورزشگاه‌هایی مثل ورزشگاه نقش جهان بانوان حضور داشته باشند. ورزشگاه گل‌گهر و غدیر اهواز هم شرایط لازم را دارند اما آزادی مشکلاتی بابت مرمت دارد که اگر مرمت تمام شود، حضور بانوان بلامانع است. در فوتسال هم همین شرایط وجود دارد. ان‌شاءالله این اتفاق بیفتد و ما از حضور بانوان در ورزشگاه‌ها استقبال می‌کنیم.

مهدی تاج در پاسخ به این سوال که آیا ورزشگاه‌های ایران دارای اتاق VAR هستند؟ اظهار کرد: ما برای VAR کارگروه مشخصی در فدراسیون داریم که من هم عضو هستم. ما جلسات خوبی با فیفا داشتیم و نمی‌خواهم به صورت کامل آن را شرح دهم. فیفا در جریان همه مسائل VAR ماست. احتمالا واسطه‌ای که قرار بود ما را باشرکت مدنظرمان لینک کند، حذف شود چون نوشته‌اند که به لحاظ تحریمی هر شرکتی که بیش از ۱۲ درصد تجهیزات آمریکایی داشته باشد، مشمول تحریم می‌شود. آن شرکت مدنظر نامه‌ای زد که نمی‌تواند VAR بدهد ولی فیفا وارد عمل شده تا این مشکل را حل کند. اگر دستگاه‌ها وارد شوند، ورزشگاه‌ها مانع اصلی نیستند بلکه آموزش داوران مشکل اصلی است چون زمان‌بر است. ما در حال رایزنی هستیم که اگر نتوانستیم در داخل ایران آموزش بدهیم به کشور ثالث اعزام کنیم. اگر داوران آموزش ببینند، تجهیز VAR زمان‌بر نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.