تامین آب ۷۰۲ روستای استان خوزستان تا ۴ ماه آینده

به گزارش تجارت گردان به نقل از صداوسیما؛ محمد مخبر با بیان اینکه در خوزستان ۷۰۲ روستا با تنش و بحران آب آشامیدنی روبه رو هستند، گفت: همکاران من در چند روز گذشته در محل‌های بحران، حاضر و با مسئولان محلی صورت جلساتی را تدوین و تصمیمات خوبی اتخاذ کردند.

وی افزود: مقرر شد آب آشامیدنی ۴۷۱ روستا با کمک شرکت آب و فاضلاب تامین شود.

مخبر با اشاره به بازدید خود از محل سکونت اهالی برخی روستا‌هایی که با بحران آب آشامیدنی مواجه هستند گفت: واقعا این شرایط قابل تحمل نیست و باید مشکلات همه ۷۰۲ روستا حل شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به جلسه با استاندار و مسئول آب و فاضلاب استان خوزستان اشاره کرد و افزود: در این جلسه تامین اعتبار آب ۷۰۲ روستا برای رفع مشکل بحران آب روستائیان از سوی این ستاد ظرف ۴ ماه آینده تصمیم‌گیری شد.

وی با اشاره به دو تصمیم دیگر که در جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی گرفته شد گفت: مقرر شد صد دستگاه تانکر آب اجاره شود که هم اکنون ۵۰ دستگاه اجاره شده و از امروز آبرسانی آغاز می‌شود.

مخبر افزود: همچنین قرار شد ۱۰۰ تانکر مخزن آب در روستا‌هایی که دچار بحران آب هستند مستقر شوند که البته ممکن است بیش از این نیاز باشد.

وی با بیان این که اگر به تانکر‌های مخزن آب بیشتری نیاز باشد تامین خواهد شد گفت: امیدوارم با این اقدامات بتوانیم آبرسانی را با تانکر‌ها انجام دهیم و همچنین مخزنی برای نگهداری آب و استفاده تدریجی از آن ایجاد کنیم.

رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام از بین رفتن دام‌های سنگین را از دیگر مشکلات استان خوزستان بیان کرد و افزود: از بین رفتن یک یا دو دام سنگین که زندگی یک خانواده را تامین می‌کرد مشکلاتی را ایجاد کرده است که قرار شد خسارت‌هایی به این خانواده‌ها پرداخت شود تا بتوانند به زندگی خود برگردند.

مخبر با بیان این که سه موضوع اساسی در استان وجود دارد که باید حل شود افزود: سه طرح بزرگ در استان وجود دارد که یکی طرح غدیر، دیگری طرح توسعه کشاورزی موسوم به طرح رهبری و سوم طرح آب و فاضلاب است.

رئیس ستاد اجرائی فرمان امام گفت: خوشبختانه رئیس جمهور منتخب نیز مصمم است که این کار را در دولت جدید دنبال و حل کند و امیدواریم در تغییر و تحول جدید، این مشکل خوزستان با توجه به حساسیت آقای رئیسی حل شود.

فتحنایی

Recent Posts

پذیره نویسی صندوق بخشی سیمانی کاریزما

پذیره نویسی سیمانا از ۹ تیرماه آغاز می گردد.

6 ساعت ago

حضور پررنگ بانک سینا در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر

همزمان با برگزاری میهمانی عید غدیر در شهرهای مختلف کشور، بانک سینا موکب پذیرایی از…

13 ساعت ago

انتصاب جناب آقای دکتر ظهرابی به سمت معاونت فناوری اطلاعات موسسه اعتباری ملل

دکتر مسعود ظهرابی طی حکمی از سوی مدیرعامل محترم موسسه اعتباری ملل از اول تیرماه…

13 ساعت ago

راه‌اندازی سیستم چت آنلاین در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد با هدف ارائه خدمات نوین بانکی و ارتقای سطح کیفی خدمات، سیستم چت…

13 ساعت ago

مزایده عمومی املاک مازاد بانک اقتصادنوین

بانک اقتصادنوین در راستای اجرای«قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بانک مرکزی…

13 ساعت ago

مراسم تکریم سادات در بانک صنعت و معدن

در آستانه عید سعید غدیر خم مراسم تکریم سادات با حضور حسین عسکری رییس هیات…

13 ساعت ago