×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تامین اعتبار ۲۸۰۰ میلیاردتومانی برای تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن در سال جاری 

محمدرضا مهدیار اسماعیلی رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن در گفت‌وگو با وزارت راه و شهرسازی درباره کمک‌های مالی صندوق ملی مسکن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در سال جاری توسط این صندوق، توضیح داد: رقمی که از ابتدای امسال تاکنون به حوزه مسکن توسط صندوق ملی مسکن تخصیص یافته است معادل ۲ هزار و ۸۰۰ میلیاردتومان است که از این میزان، ۱۶۰۰ میلیاردتومان سهم شهرهای جدید و برای تکمیل واحدهای مسکونی آن بخش و ۱۲۰۰ میلیاردتومان نیز برای تکمیل واحدهای مسکونی استان‌های کشور هزینه می‌شود.

رئیس هیات‌عامل صندوق ملی مسکن در پاسخ به این پرسش که بدهی بانک‌هایی که به تعهدات خود برای پرداخت تسهیلات به بخش مسکن عمل نکردند چه میزان است و چه میزانی از این جریمه‌ها به صندوق برگشته است؟ گفت: برای سال ۱۴۰۰ بدهی بانک‌ها معادل ۶۹ هزار میلیاردتومان و برای سال ۱۴۰۱ نیز بدهی بانک‌ها معادل ۹۰ هزار میلیاردتومان است که در مجموع پیش‌بینی جریمه بانک‌های غیرمتعهد به بخش مسکن ۱۵۹ هزار میلیاردتومان است.

مهدیار اسماعیلی تصریح‌کرد: پیگیر وصول بدهی بانک‌ها هستیم و از وزارت اقتصاد می‌خواهیم تا در پیگیری این موضوع اهتمام داشته‌باشد.

این مقام مسئول گفت: هم اینک و در یک سالگی صندوق، کنش صندوق در پروژه‌های لاینحل و از پیش گره خورده وزارت راه وشهرسازی مثبت بوده است و بسیاری از پروژه‌هایی که سال‌ها باقیمانده بود و وزارتخانه فرایندی برای حل مشکل مالی آن نداشت؛ هم اکنون به‌کمک صندوق حل شده است و برخی از پروژه‌های مسکنی اولویت‌دار، تکمیل شده و واحدهای مسکونی در اختیار مردم قرار گرفته است. 

وی درباره موجودی صندوق نیز توضیح داد: هم‌اکنون موجودی صندوق ملی مسکن و تخصیص‌های قطعی این صندوق معادل ۵ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان است که در اختیار صندوق قرار دارد و می‌تواند در آینده به پروژه‌ها و تکمیل آنها اختصاص یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.