تامین قطعات مترو به سختی در حال انجام است / علت یابی سانحه خروج قطار از ریل از طریق مکاتبه با سازنده خارجی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، “فرنوش نوبخت” مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره گزارش کمیسیون سانحه در خصوص خروج قطار از ریل خط دو مترو تهران گفت: این مساله برای ما بسیار مهم است و بررسی های کارشناسی درباره آن انجام گرفته است. مترو روند عادی خود را در پیش گرفته است؛ در این زمینه از سازنده خارجی سوالاتی پرسیده شده و شرکت های واجد صلاحیت نیز تست های مربوطه را انجام می دهند و مساله فنی آن بررسی و حل و فصل می شود. 

او با بیان اینکه قطعات شکسته تست و بررسی می شود تا مشخص شود، اتفاق مربوط به پروسه ساخت است و یا فرسودگی و خستگی افزود: همه این موارد بررسی و  اصلاحات روی قطارها انجام شده است تا دیگر این اتفاق نیفتد. البته یک پروسه چندمرحله ای طی شده است که دیگر این اتفاق رخ ندهد. 

حادثه خط دو مترو به کمبود قطعات ارتباطی ندارد

نوبخت گفت: حادثه ای که در خط دو مترو رخ داد به کمبود قطعات ارتباطی ندارد. یک اتفاق فنی بود و اقدامات پیشگیرانه جدی برای آن انجام دادیم. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه مشکل در تامین قطعات چند بخش مختلف را شامل می شود، گفت: قطعات برق ها، کلیدها، سیستم های ترمز، رانش، قطعات تجهیزات کنترلی، پست های فشار قوی برق و تجهیزات متعدد و مختلفی داریم که هرکدام به برندهای مختلف کشورهای مختلف باز می گردد و می توانند به صورت جداگانه با مشکلاتی در کمبود قطعات روبرو باشند. 

او با بیان اینکه تامین قطعات مترو به سختی در حال انجام است، گفت: اتفاقی که رخ داد مربوط به کمبود قطعات نیست، اصلاحات مورد نظر انجام شده است و با سازنده خارجی مکاتبات درباره علت یابی حادثه انجام شده است و با کارشناسان داخلی نیز بررسی های لازم صورت گرفته است. 

نوبخت در پاسخ به این سوال که چه ضمانت اجرائی برای عدم تکرار این حادثه وجود دارد؟ گفت: تمام تلاش خود را می کنیم حمل ونقل را ایمن حفظ کنیم. 

او با تاکید بر اینکه این موضوعات برای ما بسیار مهم است و پیگیری های لازم را انجام می دهیم، افزود: موضوع بررسی کامل می شود، اما اکنون بیشترین مشکل ما کمبود قطعات و همچنین نبود پول است. 

مترو از نظر مالی تحت فشار زیادی است 

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با اشاره به اینکه مترو از نظر مالی بسیار تحت فشار است، ادامه داد: کرونا منابع درآمدی ما را کاهش داد، از طرفی هم نتوانستیم از کمک های مالی که برای کرونا تخصیص داده شده است، بهره مند شویم.  اخیرا اعلام شد به شرکت های حمل و نقل برون شهری از سمت دولت کمکی انجام شده است، ما نیز یک شرکت حمل و نقل برون شهری هستیم که از تهران تا هشتگرد مسافر جابجا می کنیم و می خواهیم به ما نیز از این کمک ها اعطا شود. 

درخواست کمک شرکت بهره برداری مترو تهران از دولت و سازمان برنامه و بودجه

نوبخت افزود: به ما نیز به عنوان شرکت بهره برداری مترو، از منابع کمک های کرونا هیچ یارانه ای پرداخت نشده است و امیدواریم در این باره بیشتر به ما کمک کنند.

او ادامه داد: کرونا باعث شده است ساعت کارکرد پرسنل مترو کم شود که این باعث می شود همه هزینه های ما در سیستم بالا رود، از طرفی کارکرد پیمانکاری، نظافت، شست و شو، ضدعفونی نیز هزینه های ما را بسیار بالا برده است و از دولت محترم و سازمان برنامه و بودجه می خواهیم به ما کمک کنند.

فتحنایی

Recent Posts

دیدار سرپرست بیمه ایران با پیشکسوتان

سیدمحمد ناصر مبرقعی سرپرست بیمه ایران با تعدادی از بازنشستگان این شرکت دیدار و گفتگو…

10 ساعت ago

مدیرعامل بیمه ایران منصوب شد

دکتر علی جباری با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به ریاست هیات مدیره و…

10 ساعت ago

اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی شستا درباره برکناری مدیرعامل هلدینگ صبا تأمین

مرکز اطلاع‌رسانی و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) درباره برکناری مدیرعامل هلدینگ صبا…

13 ساعت ago

خریداران سکه احتیاط کنند؛ بازار به‌شدت حبابی است

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: وضعیت بازار سکه و طلا به شدت…

19 ساعت ago

برگزاری بزرگترین تور آموزشی شبکه فروش شرکت بیمه سامان

تور آموزشی و تفریحی پنج روزه شرکت بیمه سامان با حضور بیش از ۷۰۰ نفر…

19 ساعت ago