×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | تامین مواد اولیه چالش تولیدکنندگان پوشاک/ تجربه‌های گذشته در حال تکرار است

سعید قدیری در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته یکسری اقدامات از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد و همچنین محدود شدن واردات، تولید رونق گرفت و شرایط بهتر شد.

سعید قدیری دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک افزود: تولیدکنندگان در سال جدید در تامین مواد اولیه‌ای که در زنجیره تولید نقش دارند به ویژه نخ و پارچه‌هایی که در کشور تولید نمی‌شوند دچار مشکل هستند.

وی با اشاره به مشکل نقدینگی واحد‌های تولیدی گفت: با افزایش نرخ ارز ارزش سرمایه‌های در دست تولید کنندگان کاهش یافت و توان خرید آن‌ها را کم کرد.

قدیری با بیان اینکه افزایش نرخ ارز موجب شد قیمت مواد اولیه نیز چند برابر افزایش یابد، ادامه داد: این موضوع موجب شد تا برخی از مواد اولیه کمیاب شود و هزینه‌های تولید را افزایش داد تولیدکنندگان با مشکل مواجه شوند.

وی تاکید کرد: برای جبران این وضعیت بانک‌ها باید ورود کنند و در تامین نقدینگی به واحد‌ها کمک کنند، از طرفی وزارت صنعت و ارگان‌های مرتبط نیز در تامین مواد اولیه حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان انجام دهند.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک خاطرنشان کرد: در حال حرکت به سمت تکرار تجربه‌های سال ۹۲ که با افزایش جهشی نرخ ارز مواجه شدیم حرکت می‌کنیم که نقدینگی‌ها کاهش یافت و نرخ مواداولیه با افزایش روبه رو شد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد مراکز فروش و نیاز آن‌ها به پوشاک، شرایط نسبت به سال‌های گذشته پیچیده تراست و اگر کالای آن‌ها تامین نشود نگران هستیم که مجددا قاچاق با شدت بیشتری رونق پیدا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.