به گزارش تجارت گردان به نقل ازایلنا، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره جابربن حیان و فرصتهای متنوع یادگیری اظهار داشت: معلمان ما به صورت گم نام در عرصه تعلیم و تربیت بدون هیایو کار خودشان را انجام میدهند و حتی بعضی از آنها عزیزشان را از دست دادهاند.
وی ادامه داد:معلمین سختکوش و پرتلاش ما از شروع کرونا با قدرت و جدیت در عرصه تعلیم و تربیت کار کردهاند و متاسفانه تاکنون بیش از ۲۰ نفر از همکاران آموزشی ما به علت بیماری کرونا از دنیا رفتهاند که باید از آنها هم یاد کنیم.
فولادوند گفت: همکاران ما در این چندماه بیشترین تلاش را داشتهاند که باید از آنها قدردانی کنیم. هفته آینده از فعالان عرصه آموزش مجازی تجلیل خواهیم کرد و این کار را ادامه میدهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره جابر بن حیان که متفاوت از سالهای گذشته است اظهار کرد: اهداف طرح جابر درراستای تقویت کنجکاوی دانش آموزان نسبت به شناخت پدیدهها و تقویت مهارتهای گوناگون است که در ردیف سیاستهای عمده دولت تدبیر و امید قرار دارد. فاصله گرفتن از محفوظات محوری و حرکت به سمت مهارت محوری در این دوره بسیار مورد تاکید است.
وی اضافه کرد: لازم است گاهی امتحانات را معکوس برگزار کنیم و بگوییم شما دانش آموزان از این کتاب ۲۰ سوال مطرح کنید به جای اینکه به سوالات ما پاسخ دهید. آنچه جامعه را متحول میکند و فرهنگ ساز میشود و به تشکیل تمدن منتهی میشود مناظرات و گفت وگوهای علمی است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به ضرورت شناسایی استعدادها و توانمندیهای فردی دانش آموزان عنوان کرد: در جشنواره جابربن حیان دانش آموزان به صورت گروهی طرحهایی را انجام دادهاند که از حیث تقویت تعامل با همسالان ارزشمند و پراهمیت است. باید مهارت باهم کارکردن را به دانش آموزان بیاموزیم. مشارکت دادن اولیاء در طرحهای دانش آموزی نیز از جمله اهداف جشنواره جابربن حیان است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه درصد شرکت دخترها در جشنواره جابر بیشتر بوده است گفت: ۶۴ درصد شرکت کنندگان دختر و ۳۶ درصد شرکت کنندگان پسر بوده اند. ۱۵۰ معلم راهنما داشتیم که ۲۰۶ هزار دانش آموز شرکت کننده را راهبری کردند که امروز از برگزیدگان آنها تقدیر میشود.لینک کوتاه