×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تحول در نظام کشاورزی با سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات

تجارت گردان | تحول در نظام کشاورزی با سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «کاظم خاوازی» در جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات افزود: در این سیستم، همه مدیران، تشکل‌ها، بهره‌برداران و ذینفعان باید بتوانند ورود اطلاعات کرده و اطلاعات کاربردی و عملیاتی برای تصمیم کارشناسی دریافت کنند.

وی یادآور شد: سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات بخش کشاورزی برای همه فعالان این بخش باید فرصت ایجاد کند تا سطح بخش کشاورزی را ارتقا دهند.

این مقام مسوول تاکید کرد: باید برای این سیستم، یک نقشه راه دقیق داشته باشیم تا همه مجموعه‌ها با آن هماهنگ باشند؛ برای هر حرکتی در این سیستم، باید اولویت‌بندی شود تا نیاز کشاورزان و نیازهای حاکمیتی برای توسعه کشاورزی آشکار شود.

خاوازی ضمن تأکید بر کاربردی کردن اطلاعات جمع آوری شده، گفت: این سیستم باید مدل رفتاری ایجاد کند تا برای تولید محصولات کشاورزی مختلف بتواند ما را به تحلیل برساند تا بدانیم یک محصول با چه شرایطی، در چه مکان‌هایی و با چه حجمی تولید شود و تطبیق آن با نیازهای کشور چیست.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه پیام‌رسان «تاک» را جامع و مفید ارزیابی کرد و افزود: پیام‌رسان تاک باید به‌نحوی فراگیر شود که همه نیازهای کشاورزی را به صورت پنجره واحد برآورده کند؛ این پیام‌رسان باید راه وصول به مجوزها، دریافت نهاده‌ها، اخذ تسهیلات، بیمه‌ها و همه اطلاعات عملیاتی برای کشت را در اختیار ذینفعان و کشاورزان قرار دهد.

در ابتدای این جلسه نیز گزارش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درخصوص اقدامات انجام شده برای پیاده‌سازی سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات بخش کشاورزی ارایه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.