Categories: پتروشیمی

تحول دیجیتال آینده صنعت پتروشیمی را در دست دارد/ هلدینگ خلیج‌فارس پرچم‌دار و آغازگر تحول دیجیتال در صنعت پتروشیمی کشور است

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، مهدی غیناقی در سومین روز از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، در استودیو «به قله نزدیکیم» صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس حضور یافت و به تشریح اهداف و برنامه‌های این مجموعه در حوزه تحول دیجیتال پرداخت.
وی با اشاره به حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه هفدهم و استقبال شرکت‌ها برای همکاری با شرکت‌های ایرانی، افزود: می‌توان گفت که اثرات و اعتبار تحریم‌ها بسیار کم شده و روند تعامل کشورها با جمهوری اسلامی به سمت برعکس شدن حرکت می‌کند؛ به‌نحوی‌که شاهد هستیم کشورها و شرکت‌های خارجی تمایل زیادی به ارتباط و ایجاد تعامل با شرکت‌های ایرانی در همین شرایط تحریمی دارند.

غیناقی به‌ضرورت شکل گیری این شرکت در مجموعه هلدینگ خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس متناسب با جایگاه و حجم و گستردگی عملکرد خود و با توجه به آینده‌ای که برای پروژه‌های خود در نظر گرفته است، پروژه تحول دیجیتال را در دستور کار خود قرارداده است. قاعدتاً ایجاد و طراحی ابعاد مختلف پروژه‌های تحول دیجیتال در هلدینگ خلیج‌فارس و زیرمجموعه‌ها می‌تواند اثرگذاری این مقوله را بیش از قبل کند.

وی با تأکید بر اینکه ابتدا باید تحول دیجیتال را تعریف و برای آن استراتژی و برنامه در نظر بگیریم، افزود: هلدینگ خلیج‌فارس این ضرورت را احساس کرد و از سال گذشته طراحی و برنامه‌ریزی در این عرصه آغاز شد و می‌توان گفت که هلدینگ خلیج‌فارس، پرچم‌دار و آغازگر این حرکت است و پروژه‌هایی نیز تعریف شده است و امیدواریم طی مدت ۵ سال این مسیر را طی کرده و به توانمندی موردنظر در سازمان برسیم.

مدیرعامل شرکت توسعه مدبران گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اعلام اینکه تحول دیجیتال در درون خود مفاهیمی همچون بهره‌برداری درست از big data ، اینترنت اشیا، تکنولوژی AI ، Social media و … را جای‌داده است، گفت: این رویکرد داده‌ها به‌عنوان ارزشمندترین اطلاعات، دسته‌بندی‌شده و در داشبوردهای مدیریتی قرار می‌گیرند تا به‌این‌ترتیب مدیریت تنها بر اساس داده‌های دقیق و درست باشد و دیگر به تجربه اتکا نشود.

غیناقی با تأکید بر اینکه همه شرکت‌ها و صنایع و ادارات در نهایت راهی جز عبور از این مسیر ندارند، گفت: مجموعه‌های مختلف برای کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و ماندن در بازار رقابتی امروز مجبور به برخورداری از تحول دیجیتال هستند در غیر این صورت از گردونه رقابت خارج می‌شوند.

وی گفت: طبق یک مطالعه تطبیقی کشورهای فعال در صنعت نفت منطقه از ۲۰۱۷ شروع مطالعات و فعالیت‌های اجرایی در زمینه تحول دیجیتال کرده‌اند و امروز به نقطه بلوغ خوبی رسیده‌اند، اما صنایع ما هنوز با این مفهوم آشنا نیستند و باید با سرعت بیشتری این مفهوم و اهمیت آن را در شرکت‌ها و سازمان‌ها نهادینه کنیم. در حال حاضر هلدینگ خلیج‌فارس این موضوع را در اولویت قرار داده و پروژه‌هایی را هم برای آن تعریف کرده است.

فتحنایی

Recent Posts

گام بزرگ اسپانیا در راه قهرمانی؛ رویای قهرمانی آلمان در خانه بر باد رفت

تیم فوتبال اسپانیا با پیروزی برابر آلمان به نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا صعود کرد.

7 ساعت ago

حسین گروسی: مناطق آزاد ظرفیت تبدیل به هاب گردشگری را دارند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مناطق آزاد با داشتن ظرفیت عظیم در حوزه گردشگری…

19 ساعت ago

دیدار مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان با مقامات قضایی در هفته قوه قضائیه

به مناسبت هفته قوه قضائیه، دکتر عباس معظمی، مدیرعامل محترم شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، در…

19 ساعت ago

تکمیل پروژه کنسانتره سنگان تا پایان سال ۱۴۰۳

مدیرعامل «شرکت مجتمع فولاد خراسان» در مجمع عمومی سالانه این شرکت، کاهش چشم‌گیر توقفات، اصلاح…

19 ساعت ago

قدردانی سهامداران عمده از عملکرد درخشان مدیریت و کارکنان شرکت مجتمع فولاد خراسان در سالِ مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲

مجمع عمومی سالانه شرکت مجتمع فولاد خراسان با نماد بورسی «فخاس»، با تصویب تقسیم سود…

19 ساعت ago

فولاد هرمزگان به عنوان واحد صنعتی نمونه مورد تقدیر قرار گرفت

طی مراسم روز صنعت و معدن که به منظور تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه…

19 ساعت ago