Categories: آخرین اخبار

تخصیص ارز دولتی به ۱۱۰هزار حلقه تایر سنگین منتفی شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از «اخبار خودرو»،با تصمیم اعضای کارگروه پایش صنعت حمل‌ونقل کشور،‌ تخصیص ارز دولتی به ۱۱۰هزار حلقه تایر سنگین موجود در گمرکات کشور منتفی و پرونده واردات و عرضه تایر با ارز ۴۲۰۰تومانی بسته شد.
به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» ستاد تنظیم بازار در جلسه ۲۳فروردین ماه با استناد به ادعای شرکت‌های مدیریت زنجیره تامین رضوی،‌ پیام‌صنعت فولاسپاهان و نگین‌سپهرکاسپین مبنی‌بر موجودی ۱۱۰هزار حلقه لاستیک‌های سنگین تامین‌شده با ارز ترجیحی در گمرک‌های کشور و طرح درخواست این شرکت‌ها برای تمدید مهلت ترخیص کالا تا ۲۰اردیبهشت ماه،‌ تصمیم‌گیری درخصوص این تعداد تایر و اینکه آیا واردات تایرهای مذکور در قالب تایرهای سنگین با نرخ دولتی می‌تواند به‌عنوان رفع تعهد ارزی شرکت‌های مذکور تلقی شود یا خیر را به کارگروه پایش صنعت حمل‌ونقل کشور واگذار کرد.
حال به‌گفته منابع آگاه در وزارت صمت،‌ در جلسه بیست‌وششم این کارگروه که به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های کشور،؛ صنعت، معدن و تجارت و نفت به همراه نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی؛ بانک‌مرکزی و انجمن‌های مربوطه تشکیل شده بود، مقرر شد واردات ۱۱۰هزار حلقه تایر مورداشاره با ارز نیمایی صورت بگیرد. برهمین‌اساس و با اتمام موجودی تایرهای واردشده با ارز ترجیحی،‌ پرونده لاستیک های خارجی واردشده با دلار ۴۲۰۰تومانی برای همیشه بسته شد.
به‌گفته این مقام آگاه که نخواست نامی از او برده شود،‌ تصمیم کارگروه پایش صنعت حمل‌ونقل کشور با هدف ترغیب واردکنندگان برای اقدام به واردات تایرهای جدید با ارز نیمایی و ایجاد گشایش در بازار تایر صورت گرفته است. وی تاکید کرد متاسفانه با اشباع بازار از تایر و اختلاف قیمت زیاد بین تایرهای وارداتی با ارز ترجیحی و نیمایی، تجار علاقه‌ای به فعالیت در حوزه تایرهای سنگین نداشتند وکالاهایی که در یک‌سال گذشته با ارز نیمایی وارد کشور کرده بودند نیز به دلیل تفاوت قیمت با تایرهای دولتی در انبارها خاک می‌خوردند.
به همین دلیل با تخصیص ارز دولتی به ۱۱۰هزار حلقه تایر موجود در گمرک‌ها موافقت نشد. وی با اشاره به ورود تعدادی از این تایرها پیش‌از ۳۰بهمن سال ۹۹به گمرک‌های کشور گفت: تنها تایرهایی که پیش از این تاریخ به گمرک وارد شده و قبض انبار دریافت کرده باشند، می‌توانند از ارز دولتی استفاده کنند. وی تاکید کرد تعداد این تایرها بسیار اندک است و به همین دلیل می‌توان پایان رسمی عرضه لاستیک های واردشده با ارز دولتی را اعلام کرد.

فتحنایی

Recent Posts

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی اصفهان پلاست با حضور شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس آغاز به کار کرد

چهاردهمین نمایشگاه تخصصی اصفهان پلاست با تمرکز بر شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و…

8 ساعت ago

روایتگری صحیح از فولاد مبارکه به عنوان یکی از الگوهای پیشرفت در کشور

محمد جواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در اختتامیه رویداد هنری «روایت پیشرفت» گفت:…

8 ساعت ago

رکورد بارگیری در انبار محصول شرکت پتروشیمی مارون شکسته شد

با همت مدیران و پرسنل پرتلاش شرکت پتروشیمی مارون بخصوص واحد های فنی و تولید…

8 ساعت ago

اسپانیا کرواسی را در هم کوبید و با اقتدار به صدر گروه B صعود کرد

تیم ملی فوتبال اسپانیا در اولین دیدار خود در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴، با نتیجه…

8 ساعت ago

بُرد سوئیس برابر مجارستان و شادی در سرزمین‌ ساعت‌

دومین دیدار یورو ۲۰۲۴ با بُرد ارزشمند سوئیس برابر مجارستان به پایان رسید تا آنها…

8 ساعت ago

۶۰۰٫۰۰۰ عروس و داماد از شعب سپهری وام ازدواج گرفتند

بانک صادرات ایران در ۸ سال گذشته، بیش از ۶۰۰ هزار فقره وام ازدواج به…

8 ساعت ago