تخصیص بیش از ۱۵هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در هجدهمین آیین پویش ره سلامت و مراسم افتتاح پروژه ICERP و تجهیزات و ملزومات خریداری شده از محل تسهیلات بانک جهانی که در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: وزارت بهداشت ستاد فرماندهی مقابله با کروناست و باید از همه افرادی که در این عرصه تلاش کردند، قدردانی کنیم. ما هر ۴ ماه یک بار باید گزارش عملکرد تمامی وزارتخانه‌ها را به رییس جمهوری تقدیم کنیم و با افتخار می‌گوییم که وزارت بهداشت با حسن عمل در سپهر خدمت و نظام اداری و اجرایی کشور می‌درخشد و آیندگان از این موضوع به نفع شایسته تجلیل خواهند کرد.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: بیماری کرونا و مقابله با آن باعث نشد که وزارت بهداشت زمین گیر شود، بلکه بسیار فعال در عرصه توسعه و سازندگی و گسترش خدمات نیز تلاش کرده است.

وی ادامه داد: رییس جمهوری به تاسی از آنچه رهبر معظم انقلاب فرموده بودند، اعلام کرد که همه امکانات کشور برای مقابله با کرونا آماده و پای کار باشد. به همین جهت سازمان برنامه و بودجه نیز با مساعدت مالی بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در یک ماه برای این پشتیبانی و بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در طول سال برای تقویت این فعالیت انجام داد تا کادر درمان پرنشاط به کار خود ادامه بدهند.

معاون رییس جمهوری بیان کرد: فعالیت وزارت بهداشت در یک سال گذشته فقط در حوزه کرونا و پایین آوردن تعداد بیماران نبوده است. وزارت بهداشت در جهت توسعه زیرساخت‌ها و گسترش امکانات نیز فعالیت کرد و برای ماه‌های آینده با بیش از ۱۱ هزار تخت و تجهیز بیمارستان‌ها و تکمیل آنها نیز مواجه خواهیم بود.

نوبخت افزود: به جز ۲۳ هزار مجوز استخدامی که در سال گذشته اجرایی شده بود، ۳۰ هزار نیروی جدید هم مجوز داده شد که اضافه شود و کارهای آن در حال پیش رفت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۰ با همکاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موفق شدیم ارز و تجهیزات مورد نیاز وزارت بهداشت را همچنان با ارز ترجیحی حمایت کنیم. در حالی‌که سیاست مجلس این بود که این شکل تغییر پیدا کند، اما با تلاش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، این حمایت از نظر ارزی با سهمیه خاصی که با ارز ترجیحی اختصاص یافته، ادامه خواهد یافت و در بودجه ۱۴۰۰ جهش و رشد قابل توجهی در اعتبارات وزارت بهداشت می‌بینیم. دولت پشتیبان وزارت بهداشت است تا بتواند بیماری کرونا را به نحو شایسته‌ای فرماندهی کند.

نوبخت گفت: باید از بانک جهانی قدردانی کنیم. هرچند محدود و در شرایطی که میلیاردها دلار از پول ایران به ناحق و غیرقانونی در برخی بانک‌ها و کشورها محبوس و مسدود است، اما در زمینه وام اقدام کرد. از سازمان جهانی بهداشت نیز قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این همکاری گسترده باشد.

فتحنایی

Recent Posts

مدیرعامل بیمه البرز شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

مدیرعامل بیمه البرز، با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

4 ساعت ago

پیام روابط عمومی بیمه مرکزی بمناسبت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان

روابط عمومی بیمه مرکزی، با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

4 ساعت ago

پیام تسلیت مدیر عامل پست بانک ایران در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان

دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران در پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیر…

4 ساعت ago

پیام تسلیت مدیرعامل بانک صنعت و معدن در پی شهادت مجاهد نستوه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان

دکتر علی خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن در پیامی شهادت مجاهد نستوه راه حق…

4 ساعت ago

پیام مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

افشین خانی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در پیامی، شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب…

4 ساعت ago

مدیرعامل بانک تجارت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت

مدیرعامل بانک تجارت با صدور پیامی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را به محضر…

4 ساعت ago