×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
تخصیص ۸۰ همت اعتباری به واحدهای تولیدی؛ گامی بزرگ در جلوگیری از تورم  / ۱۵ پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند

در اولین همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی، مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی، از دستاوردهای قابل توجه این صنعت در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری خبر داد.
وی با اشاره به تفاهمنامه سه جانبه‌ای که در شهریور ۱۴۰۱ بین پتروشیمی، شهرک‌های صنعتی و سازمان تولید و تجارت امضا شده بود، تأکید کرد که این تفاهمنامه نقش مهمی در تحول واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین داشته است.

شاهمیرزایی در ادامه گفت: واحدهای پایین دستی که پیش از این با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کردند، اکنون با عرضه اعتباری، فعال شده و به تولید پرداخته‌اند. این امر به گفته وی، یک انقلاب در کسب و کار کشور به شمار می‌رود.

وی همچنین به اختصاص ۸۰ همت عرضه اعتباری از سوی شرکت‌های پتروشیمی به واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت که این اقدام، که جایگزین تأمین مالی از بانک‌ها شده، از ایجاد تورم در جامعه جلوگیری کرده است.

معاون وزیر نفت همچنین بر ضرورت عرضه اعتباری صنایع بالادست به واحدهای کوچک تأکید کرد و گفت: این رویکرد موثرترین راه برای جهش تولید و افزایش بهره‌وری و تولید ناخالص کشور خواهد بود.

در پایان، شاهمیرزایی از برنامه‌های آتی صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت که ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید و ظرفیت نصب‌شده این صنعت از ۱۰۲ میلیون تن فراتر خواهد رفت. وی همچنین تأکید کرد که بومی‌سازی کالا و تجهیزات و کاتالیست‌ها، به همراه بیش از ۸۰ طرح زیست‌محیطی، در دستور کار صنعت پتروشیمی قرار دارد و این امر تا پایان دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۴ محقق خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.