Categories: بورس

تداوم روند نزولی شاخص کل بورس

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه بیست و سوم فروردین ماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۲۶۴ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد به رقم ۳۱۹ هزار و ۸۰ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۷۳ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد، عدد ۴۳۴ هزار و ۶۹۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۳۸ واحدی به رقم ۲۸۳ هزار و ۱۲۷ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۳۳۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۶۰۱ واحد کاهش به رقم ۸۹۵ هزار و ۸۴۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۲۰۵ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۸۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فملی، شپنا، وغدیر، شبندر، پارسان و ومعادن با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، نوری، فولاد و وبملت، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۱۶۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۹ هزار و ۴۱۵ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خزامیا(زامیاد) با ۴.۷۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وصنعت، فنورد، نوری، غبشهر و سمازن بود. همچنین نماد معاملاتی شبندر(پالایش نفت بندرعباس) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ونفت، ونیکی، شبریز، وغدیر، حکشتی و فجر قرار گرفتند.

پُرتراکنش‌های بازار امروز

روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی برکت، خودرو، شستا، شپنا، فملی، فولاد، اپال و شتران به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

فتحنایی

Recent Posts

سامسونگ از تبلت‌های سریGalaxy Tab S10  با قابلیت هوش مصنوعی رونمایی کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از تبلت‌های جدید Galaxy Tab S10 Ultra و Galaxy Tab S10+…

7 ساعت ago

سامسونگ از Galaxy S24 FE مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس از تازه‌ترین گوشی مجهز به هوش مصنوعی خود تحت عنوان Galaxy S24…

7 ساعت ago

بازدید مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع از نمایشگاه دستاوردها و نقش اقشار مختلف در تحقق تمدن نوین اسلامی

همزمان با هفته دفاع مقدس، مهندس مجتبی مهری نژاد، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع،…

7 ساعت ago

پیام مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان به مناسبت هفته دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس، یادآور حماسه آفرینی‌های ملت بزرگ ایران و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند…

7 ساعت ago

اگر در مقام مسئولیت نگاه مومنانه داشته باشیم، برکات خداوند بر کار ما نازل می‌شود

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه بازدید میدانی از مراکز خدمت‌رسانی بیمه‌ای، درمانی و…

8 ساعت ago