×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۲ دی , ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، حجی محمدعلی حسن زاده محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: طی سال‌های گذشته، مذاکرات بسیاری با دستگاه‌های متولی داشتیم و نهایتا شیوه‌نامه استقرار ناجا را طراحی کردیم. در این شیوه‌نامه، ناجا هیچ دخالتی در انجام عملیات‌های بندری و گمرکی نخواهد داشت و تعداد محدودی نیروی پلیس که به عنوان مثال در بندر شهید رجایی به هفت نفر می‌رسند در ورودی و خروجی بنادر مستقر شده و در محدوده‌های بندری هیچ استقراری ندارند.

وی افزود: پلیس گمرک دسترسی کامل به سامانه‌های گمرکی و وزارت سمت دارد و از محل تقاطع‌گیری اطلاعات، به دنبال این خواهد بود تا سودجویان احتمالی که از باگ‌های سیستمی سوءاستفاده کرده و قاچاق کالا انجام می‌دهند را شناسایی کرده و به سرعت با آن‌ها برخورد کند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بر اساس این شیوه‌نامه قاچاق کالا از طریق بنادر به حداقل ممکن خواهد رسید، گفت: یکی از اهداف مطرح شده در این شیوه‌نامه کاهش کنترل‌های مانع و مزاحم است، به عنوان مثال اگر کانتینری از سوی دستگاه‌های مختلف مورد تایید قرار گرفت از دیگر بازرسی‌ها و کنترل‌ها معاف شود تا روند واردات و ترانزیت به حداقل ممکن برسد و اینکه سرعت ترانزیت افزایش یابد.

حسن‌زاده اظهارکرد:‌ بر اساس رویه های موجود و بر اساس قانون گمرکی، مقرر شد نیروی انتظامی در فرآیندهای جاری بنادر چون صادرات و واردات، هیچ گونه ورودی نداشته باشد. همچنین فرآیند کنترل و نظارت‌ها در مبادی رسمی ورود و خروج کالا، به صورت نرم افزاری و درقالب مکانیزم سیستمی صورت گیرد و نهایتا با اجرا و استقرار ناجا در مبادی رسمی ورود و خروج کالا،  کنترل های موازی از سوی دریابانی و گلوگاه های بین شهری برداشته شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.