×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳
“تساوی”، تنها ارمغان ۲ تیم‌ اصفهانی در هفته گذشته لیگ برتر فوتبال

به گزارش ایرنا، تیم سپاهان اصفهان که این روزها با مُحرم نویدکیا نتایج خوبی کسب می‌کند و با سرمربی بومی خود به موفقیت در لیگ برتر و کسب نتایج درخشان امید زیادی دارد در تبریز در حالی که از حریف خود ماشین سازی جلو بود، بازی را با تساوی به پایان برد.

این دیدار که از هفته دهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران سه‌شنبه گذشته در تبریز برگزار شد، تیم قعرنشین ماشین‌سازی این شهر میزبان تیم مدعی سپاهان بود که این بازی مُهیج با تساوی سه بر سه و پُرگل به پایان رسید.

در این دیدار پُرهیجان در دقیقه ۲۳ داور برای سپاهان خطای پنالتی اعلام کرد و سجاد شهباززاده توپ را تبدیل به گل کرد و در دقیقه ۳۵ «گئورگی ولسیانی» نیز دومین گل سپاهان را به ثمر رساند.

در دقیقه۳۸، این بار داور به نفع میزبان اعلام پنالتی کرد و  پیمان بابایی توپ را تبدیل به گل کرد تا این دیدار تا دقیقه ۴۰ سه گل داشته باشد، سه دقیقه بعد در دقیقه ۴۳  دوباره داور به نفع طلایی پوشان پنالتی گرفت تا سجاد شهباززاده برای سپاهان گلزنی کند تا این دیدار سه بر یک شود.

 در دقیقه ۵۸ ماشین سازی تبریز هم صاحب ضربه پنالتی شد و بابایی پشت توپ ایستاد که ضربه او را پیام نیازمند دفع کرد اما در برگشت بابایی با ضربه سر گلزنی کرد تا بازهم اختلاف به یک گل برسد.

در این بازی پرهیجان، داور بازهم در دقیقه ۷۶ برای میزبان پنالتی گرفت تا جمع پنالتی‌های این دیدار به عدد پنج برسد و این بار هم بابایی توپ را تبدیل به گل کرد تا این دیدار پرهیجان با نتیجه سه بر سه به پایان برسد.

سعاد وفاپیشه، داور جوان این دیدار در مجموع پنج پنالتی گرفت که در دنیای فوتبال بی‌سابقه بود با این حال اگر از داوریبگذریم که به نظر برخی از کارشناسان در مصاحبه با رسانه‌ها، آنها را درست اعلام کردند باید به این نکته توجه کرد که سپاهان در ساختار دفاعی خود در مقابل ماشین سازی بخوبی عمل نکرد و می‌توانست با عملکرد بهتر با کسب سه امتیاز، تبریز را به قصد اصفهان ترک کند .

سپاهان وقتی که با نتیجه سه بر یک از حریف خود پیش بود می‌توانست با مدیریت و کنترل درست بازی از سه گل خود دفاع کند و با یک چیدمان فنی و تاکتیکی بهتر نسبت به حریفی که در قعر جدول برای پیروزی می‌کوشید تیم برتر میدان شود.

درست است که سپاهان در ساختار تیمی عملکرد خوبی داشت ولی در سازمان دفاعی خود بخصوص دفاع فردی ضعیف عمل کرد که البته با کوشش و ممارست در تمرینات با مربی جوان خود می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

مربی سپاهان علیرضا مرزبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ‌ما دردناک است که از موقعیت‌های خود استفاده نکردیم و این تساوی به اندازه یک باخت برای تیم ما دردناک است.

وی گفت:‌ فاکتور اول ‌ما این بود که هم خوب دفاع و هم خوب حمله کنیم و خیلی خوب هم توانستیم به دروازه حریف نزدیک شویم و نیمه اول با نتیجه سه بر یک به رختکن رفتیم اما در نیمه دوم، تمرکز خود را از دست دادیم .

مرزبان تصریح کرد: تعویض‌های خیلی خوبی هم داشتیم اما قدرت بازی سازی را از دست دادیم، ما همیشه سعی می‌کنیم تا با کنترل بازی و پاس‌های خوب به دروازه حریف نزدیک شویم اما این فرصت را به حریف دادیم تا بازی را کنترل کند و این واقعیتی است که باید به آن اشاره کنم.

با این نتیجه تیم قعرنشین ماشین‌سازی، سه امتیازی شد و سپاهان هم که برای قهرمانی تلاش می‌کند جمع امتیازات خود را به عدد ۱۴ رساند و در رتبه چهارم جدول جای گرفت.

دیگر تیم اصفهان یعنی ذوب‌آهن نیز یک دیدار عقب‌افتاده از هفته ششم لیگ برتر را با پرسپولیس تهران داشت که عصر روز گذشته این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شد و نماینده اصفهان بازی یک بر صفر باخته را مقابل نایب قهرمان آسیا در دقیقه ۹۰ یک بر یک کرد و با کسب امتیاز، تهران را ترک کرد.

این روزها سبزپوشان دیار نصف جهان با وجود بازی‌های خوب خود هنوز نتوانسته است نتایج مطلوبی کسب کند.

در این دیدار، شاگردان رحمان رضایی که از ویروس کرونا رهایی یافته بودند توانستند بازی خوبی به نمایش بگذارند و از سرخ پوشان پایتخت امتیاز بگیرند.

در دقیقه ۱۶ این دیدار امید عالیشاه گل نخست تیمش را برای پرسپولیس به ثمر رساند و در ادامه بازیکنان  ذوب‌آهن برای گلزنی تلاش کردند تا اینکه در دقیقه ۸۹ بازیکنان میهمان مزد بازی شجاعانه خود را گرفتند و پاس «مارکوویچ» به «میلاد جهانی» رسید تا او گل تساوی را به ‌ثمر برساند.

با این تساوی، پرسپولیس ۱۰ امتیازی شد و در رتبه نهم قرار گرفت و ذوبآاهن به امتیاز ۶ رسید و پانزدهم شد.

در این دیدار، ذوب‌آهن اصفهان نسبت به دیدارهای گذشته خود عملکرد بهتری داشت و این تیم هرچه رو به جلو حرکت می‌کنند از نظر تاکتیک تیمی و فنی پیشرفت می‌کند .

نکته‌ای که باید در مورد تیم ذوب‌آهن به آن توجه کرد نظم تیمی است که سبزپوشان قدم به قدم به آن نیز دست می‌یابند و بدلیل ناهماهنگی در برخی از خطوط انتظار می‌رود این تیم در دیدارهای بعدی خود نتایج برتری کسب کند.

رحمان رضایی سرمربی ذوب‌آهن در جمع خبرنگاران گفت:  در بازی پرسپولیس برای یک دیدار محکم و خوب به میدان رفتیم و به هدفمان رسیدیم. البته می‌تواستیم به برتری برسیم و فرصت‌های بسیار خوبی هم داشتیم.

وی در باره اینکه روند نتیجه‌گیری تیمش خوب نبوده است، توضیح داد: همه می‌دانند تاکنون چه اتفاقاتی برای تیم ما رُخ داده است و چقدر مشکلات داوری داشته‌ایم و امروز تنها دیداری بود که داوری آن زیاد قابل بحث نبود و انصافا داور بازی بر روند بازی تسلط داشت در حالی که در چهار بازی متوالی گذشته، پنالتی‌های عجیبی علیه ذوب‌آهن گرفته شد و در طرف مقابل، دو پنالتی مسلم ما دیده نشد.

سرمربی ذوب‌آهن گفت: ما مقابل تیم‌های قدرتمند و مدعی بسیار خوبی بازی کردیم و امیدوارم در دیدارهای آینده هم داوری دیدارهای تیم ذوب‌آهن مشکلی نداشته باشد.

در هر صورت ۲ تیم اصفهان در هفته گذشته با وجود تلاش بازیکنانشان برای کسب پیروزی در مجموع ۲ امتیاز برای این دیار به ارمغان آوردند.

در دیدارهای آینده که سه‌شنبه ۱۶ دی ذوب‌آهن در اصفهان میزبان تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان است امید می‌رود نمایندگان اصفهان با همت و تلاش بازیکنان خود پیروز میدان شوند.

اکنون سپاهان که برای قهرمانی تلاش می‌کند جمع امتیازاتش را به عدد ۱۴ رسانده و در رتُبه چهارم جدول لیگ برتر جای گرفته است و ذوب‌آهن با امتیاز ۶ در رده پانزدهم قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.