تشریح برنامه‌های سال آینده معاونت امور اجتماعی بنیاد شهید/تلاش برای برقراری کمک معیشت ۱۰ هزار نفر از معسرین در سال ۱۴۰۲

«محمود پاکدل» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه امسال با کمبود منابع مواجه بودید، ارزیابی شما از بودجه سال ۱۴۰۲ چیست و آیا باز هم با کمبود منابع مواجه خواهید شد، گفت: این کمبود اعتبار در سال‌های گذشته وجود داشته امسال هم وجود داشت و در سال بعد هم قطعا باز ما با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه امسال موفق شدیم ۱۰ هزار نفر از معسرین را تحت پوشش ببریم و ۲۰ هزار نفر هنوز در نوبت هستند، ادامه داد: ما سعی داریم با همین بودجه‌ای که تصویب شده بتوانیم برای ده هزار نفر کمک معیشت را در سال آینده برقرار کنیم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین درباره اولویت‌های این معاونت در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌ها ما در سال آینده درخصوص احراز درصد جانبازی برای ایثارگران فاقد مدرک و صورت سانحه بالینی، بجای مراجعه فرد از سامانه‌های الکترونیک استفاده کنیم و فرد بتواند در منزل و بدون مراجعه به مرکز بنیاد شهید مدارک خود را در سامانه بارگذاری کرده و ما در فرآیندی هوشمند و الکترونیک این احراز را انجام دهیم.

پاکدل با اشاره به دیگر برنامه‌ای این معاونت برای سال آینده گفت: همچنین ما برنامه داریم تا در راستای شفافیت‌سازی احکام حقوقی ایثارگران به ویژه جانبازان تبصره یک الکترونیک شود و در این راستا یک برنامه جامع حقوق تهیه شده که قادر است احکام حقوقی را صادر کند و انشالله در راستای شفافیت این اقدام در سال آینده انجام خواهد شد.

وی درباره مسکن ایثارگران نیز تصریح کرد: درخصوص مسکن نیز علاوه بر اقداماتی که دولت انجام می‌دهد سیاست رییس بنیاد شهید این است که در راستای مولدسازی دارایی‌ها سازمان‌های تحت پوشش بنیاد از جمله سازمان اموال و املاک بنیاد شهید و سازمان اقتصادی کوثر نیز به کمک دولت آمده تا بخشی از نیاز ایثارگران از این واحدهای تابعه تامین شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در همین راستا سازمان اقتصادی کوثر دو پروژه را با همین روش در شهر ری و مشهد کلنگ زنی کرده است و برنامه‌هایی در این زمینه دارند به همین صورت نیز سازمان اموال و املاک نیز در این زمینه اقدامات خود را انجام خواهد داد.

فتحنایی

Recent Posts

اطلاعیه بلو

بعد از ظهر روز شنبه دوازدهم خردادماه اپلیکیشن بلو و بلوکارت به دلیل نوسانات برق…

5 ساعت ago

پیام مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس به مناسبت فرا رسیدن سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و قیام ۱۵ خرداد

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در پیامی فرارسیدن سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی…

6 ساعت ago

بورسیه تحصیلی همراه اول برای نخبگان رشته‌های برق و کامپیوتر دانشگاه تهران

همراه اول در راستای حمایت از دانشجویان نخبه و با استعداد در مقطع کارشناسی ارشد،…

6 ساعت ago

کاتالیست های پیش ریفرمینگ خوارزمی در بزرگترین واحد تولید هیدروژن پالایشگاهی کشور

برای ریفرمینگ هیدرو کربن های سنگین موجود در خوراک واحدهای متانول و هیدروژن نیاز به…

6 ساعت ago

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری هندی‌ها در بندر چابهار / ورود هند به پروژه‌های نفتی ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در ادامه قرارداد با هندی‌ها و با هماهنگی…

6 ساعت ago

طرح ویژه ایران‌خودرو برای ارایه خدمات و امداد هم‌زمان با نیمه خرداد

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی…

6 ساعت ago