×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تشریح جزئیات تبصره ترمیم حقوق کارگران/ مابه التفاوت هرماه به حساب کارگران واریز می‌شود

تجارت گردان | تشریح جزئیات تبصره ترمیم حقوق کارگران/ مابه التفاوت هرماه به حساب کارگران واریز می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمدرضا تاجیک رئیس مجمع کارگران تهران در گفت وگو با میزان اظهار کرد: تشکلهای کارگری در آخرین جلسه شورای عالی کار پس از تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۹، پیشنهاد دادند که هیچ کارگری کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق دریافت نکند.

وی افزود: این پیشنهاد به عنوان تبصره ترمیم حقوق کارگران در شورای عالی کار مطرح شد و محمد شریعتمداری وزیر تعاون نیز موافقت خود را با این پیشنهاد اعلام کرد.

تاجیک خاطر نشان کرد: هم اکنون مجموع دریافتی یک کارگر در طول ماه با دریافت پایه حقوق، حق اولاد و سنوات، حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که با تصویب تبصره ترمیم، حقوق کارگرانی که حق اولاد و سنوات دریافت نمی‌کنند نیز به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

رئیس مجمع کارگران تهران بیان کرد: تبصره ترمیم حقوق هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است، اما با توجه به موافقت وزیر تعاون با این تبصره امید زیادی به اجرا شدن آن داریم.

تاجیک ادامه داد: همچنین در جلسه شورای عالی کار پیشنهاد داده شد، کارگرانی که سابقه کار ندارند نیز پایه سنوات دریافت کنند، که این پیشنهاد نیز با موافقت تمامی اعضا این شورا مواجه شد، اما هنوز ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: ترمیم حقوق کارگران به این صورت است که به عنوان مثال دستمزد کارگری با دریافت حداقل حقوق، پایه سنوات و حق مسکن به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است، حال این کارگر میتواند نسبت به ترمیم حقوق خود اقدام کند و با دریافت ۳۰۰ هزار تومان مابه التفاوت، مجموع دریافتی خود را به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برساند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.