×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳
تصویب و ابلاغ ۵۴ هزار و ۴۵ هکتار اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم

 به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در چهارچوب قانون و مسئولیت و تکالیف خود در کنار تشکیل شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم تلاش کرد تا در اجرای طرح نهضت ملی مسکن با الحاق اراضی مستعد برای ساخت مسکن گام‌های جدی بردارد.

بر اساس اظهارات خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، با اختصاص ۶۲ هزار و ۴۵۳ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران موافقت شد که این اراضی در مصوبه‌های جداگانه از سوی شورای عالی به استانداران ابلاغ شد. از اراضی الحاق شده و اختصاص یافته به طرح نهضت ملی مسکن در مجموع بیش از ۳۴ هزار و ۳۵۵ هکتار در شورای عالی شهرسازی و معماری، بیش از ۱۰ هزار و ۵۴۵ هکتار در کمیسیون ماده ۵ و بیش از ۱۷ هزار و ۵۵۱ هکتار در کارگروه‌های استانی و در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر الحاق شد.

اراضی اختصاص یافته به طرح نهضت ملی مسکن در فاصله سال های ۱۳۹۸ تا شهریور ۱۴۰۰ به میزان ۸ هزار و ۴۰۸ هکتار در فاصله سال های ۱۳۹۸ تا شهریور ۱۴۰۰ الحاق شد. همچنین در دولت سیزدهم و از مهر ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموع ۵۴ هزار و ۴۵ هکتار به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت که از این میزان، بیش از ۲۹ هزار و ۶۴۶ هکتار طی مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری، بیش از ۶ هزار و ۸۴۷ هکتار در کمیسیون‌های ماده ۵ و بیش از ۱۷ هزار و ۵۵۱ هکتار در کارگروه‌های استانی و در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت مصوب و الحاق شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.