×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تعادل وضعیت ویروس کرونا

تجارت گردان | تعادل وضعیت ویروس کرونا

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست کمیسیون بهداشت مجلس و در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور، افزود: وضعیت کرونا همانگونه که پیش بینی می‌کردیم و در حالی که در ایام حالت فزونی و پیک آن در کشور هستیم، در بعضی از استان‌ها تقریبا به حالت تعادل رسیده و در برخی از استان‌های جدید، خیز بیماری به دلیل جابجایی موارد آلوده در حال شکل گیری است.
وزیر بهداشت ادامه داد: همکاران ما در قالب بسیج ملی مبارزه با کرونا از جمله در بیماریابی و هدایت آنان به مراکز بهداشتی، درمانی و جداکردن آن‌ها از بخش‌های بستری و اعزام موارد بستری اگر نیاز به بیمارستان‌های خاص بود، را آغاز کردند.
دکتر نمکی با اشاره به اینکه اگر وضعیت بیماری بر روی جمعیت خاصی برنامه ریزی شود قابل کنترل است، گفت: تنها چیزی که کنترل را از دست همکاران ما خارج خواهد کرد، توجه نکردن مردم به توصیه‌های بهداشتی و به خصوص نماندن در منزل و سفر‌هایی است که در حال حاضر برای ما به یک مشکل بزرگ سلامت تبدیل شده است.
وی همچنین گفت: متاسفانه افراد از نقاط غیر آلوده به نقاط آلوده و از نقاط آلوده به نقاط غیر آلوده سفر می‌کنند و دائم این ویروس را در نقاط مختلف کشور منتشر می‌کنند و این حرکتِ به شدت غیر بهداشتی دو پدیده بزرگ را به همراه خواهد داشت.
وزیر بهداشت افزود: اولین پدیده اینکه ما هرگز نمی‌توانیم برای جمعیت خاصی خدمات ارایه کنیم.
وی در ادامه گفت: مثلا وقتی برای مرکز استان مازندران محاسبه‌ای برای تخمین انجام شده، می‌توان آن ویروس را کنترل کرد، اما زمانی که دو میلیون نفر چیزی حدود ۱۰۰ درصد جمعیت استان اضافه شد، امکانات فنی، تخصصی و درمانی و به همان میزان مردم بومی هم دچار مشکل می‌شوند.
وی تصریح کرد: ​زمانی که این اتفاق بیافتد، ویروس‌های جدید شکل می‌گیرد که این موضوع می‌تواند جمعیت زیادی را دچار یک عارضه جدید و غیر قابل کنترل کند.
دکتر نمکی افزود: به همین دلیل بزرگترین خطر امروز برای مجموعه نظام سلامت، تردد‌ها و جابجایی موارد آلوده و غیر آلوده در سراسر کشور است که کار را برای تمامی همکاران ما سخت می‌کند.
وزیر بهداشت همچنین احتمال قرنطینه برخی از شهر‌ها را رد کرد و گفت:، اما کمیته سه نفره‌ای بر روی آن کار می‌کنند که پیشنهادات آن‌ها بررسی خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.