×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
تعامل سازنده نفت و گاز گچساران با شهرستان گناوه

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، مهرداد کاهکش مدیرعامل این شرکت ضمن ابراز خرسندی از وجود دیدگاه‌های مشترک بر تلاش جدی شرکت نفت و گاز گچساران در حفظ جان و سلامت مردم جوامع پیرامون تاسیسات و خطوط لوله به عنوان اولویت نخست این شرکت تاکید نمود و از نقض حریم‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر در نقاطی از خطوط لوله نفت صادراتی ابراز نگرانی کرد.

وی بیان داشت: سلامت هموطنان ما در این خطه از کشور عزیزمان از اولویت زیادی برخوردار است و تمام تلاش ما در کنار تولید پایدار به عنوان وظیفه ذاتی، جلب رضایتمندی مردم در محیط عملیاتی پیرامون تأسیسات نفت و گاز است و در این راستا هر آنچه در توان داریم طبق قوانین جاری نفت و گاز برای رسیدن به اهداف مشترک به کار خواهیم بست و در چارچوب مسؤلیت‌های اجتماعی با توجه به آتش‌سوزی‌های مکرر در منطقه، پیگیر احداث یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهرستان گناوه هستیم که در آینده‌ای نزدیک با اخذ مجوز از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب آن را اجرایی خواهیم کرد.

کاهکش در ادامه گفت: در بحث ایمن سازی باید تدابیری اندیشیده شود تا امکان انجام این مهم توسط شرکت فراهم گردد و هیچ گاه شاهد بروز حادثه نباشیم.

وی بیان داشت: به همین منظور می بایست دو تیم از طرف شرکت نفت و گاز گچساران و مسئولان شهرستان گناوه جهت ارائه نظر برای ایمن سازی حریم خطوط نفت و همچنین فضا سازی محیط شهری، تشکیل و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند تا این مشکل نیز حل شود.

در ادامه، شهباز صفری رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز گچساران در مورد خطرات ساخت و سازهای ناایمن و غیرمجاز  بر روی لوله‌های نفت صادراتی گفت: با وجود مکاتباتی که در سال‌های گذشته با شهردار، شورای شهر و شورای تامین اسبق شهرستان گناوه انجام گرفته است، متاسفانه به این مهم توجهی صورت نگرفته و مطمئناً اگر حادثه‌ای به بار آید، می‌تواند به خسارات سنگین جانی، مالی و زیست محیطی بیانجامد.

در این نشست جمیری نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس شورای اسلامی، خواستار مطالبات به حق و منطقی با نگرشی جدید برای استان بوشهر به ویژه شهرستان گناوه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.