Categories: فناوری

تعداد مشترکان اسپاتیفای با افزایش ۱۵ درصدی به ۱۸۲ میلیون نفر رسید

جدیدترین گزارش منتشرشده از درآمد اسپاتیفای نشان می‌دهد که تعداد مشترکان این سرویس استریم محتوای صوتی از بحث‌و‌جدل‌هایی که چند ماه پیش با پادکست جو روگان شدت گرفت، تأثیر منفی نپذیرفته است.

اسپاتیفای می‌گوید در سه‌ماهه‌ی منتهی به ۳۱ مارس، مشترکان پریمیوم آن درمقایسه‌با سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است و به ۱۸۲ میلیون نفر رسیده که در‌مقایسه‌با ۱۸۰ میلیون در سه‌ماهه‌ی قبل نیز رشد یافته است. تعداد کاربران فعال ماهانه درمقایسه‌با سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است و به ۴۲۲ میلیون نفر رسیده‌ که از ۴۰۶ میلیون نفر در پایان سال گذشته بیشتر است.

ورج می‌گوید اسپاتیفای انتظار داشت که در این سه‌ماهه به ۱۸۳ میلیون مشترک پریمیوم برسد؛ اما درنتیجه‌ی خروج از بازار روسیه این هدف را از دست داد. شرکت مذکور در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود گفت: «بدون درنظرگرفتن تأثیر خروج ما از روسیه، رشد مشترکان فراتر از انتظارات بود.»

به‌نظر نمی‌رسد رشد مشترکان اسپاتیفای درنتیجه‌ی جنجال پادکست جو روگان کُند شده باشد. این مسئله زمانی شروع شد که هنرمندان برجسته‌ای مانند نیل یانگ و جونی میچل به نشانه‌ی اعتراض دربرابر انتشار اطلاعات نادرست در پادکست روگان در اسپاتیفای، آثارشان را از این پلتفرم خارج کردند. همچنین، در آن زمان #SpotifyDeleted به‌سرعت در توییتر ترند شد؛ زیرا کاربران متعهد شدند استفاده از این سرویس را متوقف کنند.

روگان اخیراً گفته است درنتیجه‌ی جنجال‌ پیش‌آمده ساب‌سکرایبرهای بیشتری به‌دست آورده است. وی در یکی از قسمت‌های اخیر برنامه‌ی خود گفت: «ساب‌سکرایبرهای من به‌شدت افزایش یافته و این مسئله‌ای دیوانه‌کننده است! در اوج این مسائل، من حدود دومیلیون ساب‌سکرایبر جدید به‌دست آوردم.»

می‌توان اسپاتیفای را بزرگ‌ترین و قدرتمندترین سرویس پخش محتوای صوتی دانست. آمازون‌موزیک و اپل‌موزیک از رقبای این پلتفرم هستند؛ اما آن‌ها عموماً گزارش‌های مربوط به تعداد مشترکانشان را منتشر نمی‌کنند. باوجوداین، براساس آخرین اطلاعات گردآوری‌شده‌ی Music Ally، اپل‌موزیک ۶۰ میلیون و آمازون‌موزیک ۵۵ میلیون کاربر دارد.

اسپاتیفای اعلام کرد که خدمات خود را در روسیه در پایان ماه مارس، یعنی تنها چند روز مانده به پایان سه‌ماهه‌ی مالی، متوقف می‌کند. در بیانیه‌ای، این شرکت دلیل تعلیق را قانون اخیراً تصویب‌شده ذکر کرده است.

اگرچه میانگین درآمد اسپاتیفای درمقایسه‌با سال قبل ۶ درصد افزایش یافته است، میزان آن برای هر کاربر از ۴٫۴۰ یورو (حدود ۴٫۶۶ دلار) برای مشترکان پریمیوم در سه‌ماهه‌ی گذشته به ۴٫۳۸ یورو در این سه‌ماهه (حدود ۴٫۶۵ دلار) کاهش یافته است. این شرکت در این سه‌ماهه، ۱۳۱ میلیون یورو سود کرد و سرویس مذکور رشد مشترکان را بر سود و درآمد سه‌ماهه اولویت می‌دهد.

فتحنایی

Recent Posts

‎توسعه تعاملات بانک مسکن و ستاد دیه کشور/ هم افزایی دو نهاد خدمتگزار را به فال نیک می‌گیریم

‎دکتر علی خورسندیان، مدیرعامل بانک مسکن در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با دکتر علی…

15 ساعت ago

جزئیات واردات و عرضه بنزین سوپر/ قیمت؛ احتمالا به نرخ فوب خلیج‌فارس

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: در زمینه میزان واردات بنزین سوپر محدوددیت وجود ندارد…

15 ساعت ago

هدف‌گذاری انتقال ۲۵ درصد از بار بنادر کشور توسط حمل‌ونقل ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف‌گذاری ما این است که ۲۵ درصد از…

15 ساعت ago

جابه‌جایی ۱۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تن انواع کالا توسط ناوگان جاده‌ای در مرزهای کشور

سرپرست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در هفت‌ماهه سال جاری بالغ بر ۱۰ میلیون…

15 ساعت ago

صدر نشینی مبین انرژی بر تالار شیشه ای

شرکت مبین انرژی خلیج فارس به عنوان برترین شرکت بورسی در رعایت اصول حاکمیت شرکتی…

16 ساعت ago

تامین مالی ارزی صنعت پالایش گاز از طریق مرکز مبادله ایران/ پذیره‌نویسی ۵۰ میلیون یورویی آغاز شد

معاون ارزی مرکز مبادله ایران از راه‌اندازی بسترهای لازم برای تامین مالی ارزی صنایع نفت…

16 ساعت ago