×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | تعداد کارگزاری ها بیش از نیاز بازار است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از فارس، سید روح‌الله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، در پاسخ به این پرسش که آیا اکنون مجوزی برای کارگزاری‌ها داده می‌شود، گفت: فعلاً مجوزی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار برای کارگزاری بورس داده نمی‌شود، اما به این معنا نیست که انحصاری در کارگزاری بورس وجود دارد، زیرا هم‌اکنون به نسبت معاملات بازار تعداد ۱۰۸ کارگزاری بورس و اوراق بهادار به صورت فعال وجود دارند که این تعداد کافی است.

وی افزود: شرایط خاصی در بازار مالی است، یک روز آنقدر مجوز مؤسسه مالی و بانک خصوصی داده شد که تبعات آن این گونه دیده شد که بیش از نیاز بازار پول بود و بانک‌ها رقابت منفی در افزایش نرخ‌های سود به وجود آوردند و دود آن به چشم مردم و سرمایه‌گذاران رفت.

به گفته میرصانعی در بازار بورس که نهادهای مالی هستند، تعداد کارگزاری‌ها باید به تناسب نیاز و حجم بازار شکل گیرد، زیرا پول مردم در دست کارگزاران بورس قرار دارد و در حال حاضر هم بیش از نیاز بازار، کارگزاری بورس وجود دارد.

وی افزود: برخی از سرمایه‌گذاران که علاقه‌ دارند سهام کارگزاران را خریداری کنند، برخی از این کارگزاری‌ها اقدام به تبدیل کارگزاری خود به شرکت سهامی عام کردند و می‌توانند وارد بازار بورس شوند.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در مورد کارمزد معاملات برخط گفت: هر معامله‌ای چه برخط و چه از طریق کارگزاری انجام شود، تمام ارکان بازار که در آن دخیل هستند، از جمله کارگزاری‌ها، سازمان بورس، شرکت بورس، مدیریت فناوری و حتی دولت به عنوان سهم مالیاتی خود را برمی‌دارد.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، میزان کارگزاران بورس را در مورد اوراق بهادار رقم ۳.۸ در هزار اعلام کرد.

وی در مورد اینکه چه تعداد از دارندگان کد سهامداری در بازار سرمایه فعال هستند، گفت: آمار دقیقی ندارم، البته تعریف فعال هم متفاوت است که آیا یک معامله در سال و یا یک معامله در ماه توسط یک کد سهامداری به عنوان فعال شناخته می‌شود یا معیار دیگری است. در این زمینه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌تواند آمار دقیقی ارائه کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.