محسن عسکری معاون تجهیزات مکانیک کورهبلند و سرپرست تعمیرات، در خصوص این پروژه اظهار داشت: تعمیرات اساسی ماشینهای چدنریزی معمولاً هر سال بر روی یکی از ماشینها انجام میشود و بازسازی بتن سقف هر چهار تا پنج سال یک بار ضرورت دارد. امسال نیز تعمیرات بر روی ماشین شماره یک در حال انجام است که مشکل اصلی مربوط به تخریب و بازسازی بتن سقف این ماشین میباشد.
وی افزود: در این فرآیند، تمامی تجهیزات مکانیکی شامل نوارها، مفصلها و قالبها دمونتاژ میشوند و پس از تخریب بتن، بالکها، ستونها و تیرهای عرضی موجود مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت لزوم ترمیم یا تعویض خواهند شد.
محمود شفیعی معاون تعمیرات مهندسی نت مکانیک، از آغاز تعمیرات اساسی ماشین چدنریزی شماره یک خبر داد و گفت: این پروژه با هدف نوسازی تجهیزات و بهبود شرایط کاری ماشینهای چدنریزی از ۱۹ دیماه آغاز شده و برای مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این تعمیرات که شامل بازسازی اسکلت فلزی و کف کارگاه است، برای اولین بار از زمان راهاندازی این ماشین اجرا میشود. در ابتدا، اجرای این پروژه برای سال ۱۴۰۲ پیشبینی شده بود، اما به دلیل شرایط تولید چدن کورهبلندها به سال ۱۴۰۳ موکول شد.
معاون تعمیرات مهندسی نت مکانیک با اشاره به فعالیتهای اصلی این پروژه تصریح کرد: تعویض کامل دو مجموعه نوار ماشین، تخریب و بازسازی کف مسیر نوار و اصلاح اسکلت فلزی محوطه از مهمترین اقدامات این تعمیرات است. تجربه موفق تعمیرات ماشین چدنریزی شماره دو در سال ۱۴۰۱، پشتوانه مهمی برای اجرای این پروژه بوده است.
شفیعی در ادامه به اقدامات فنی در حال اجرا اشاره کرد و گفت: سرویس چرخهای ستارهای محرک و متحرک، سرویس قلاب پاتیلبرگردان، نصب اینکودر روی گیربکسهای پاتیلبرگردان، تعویض کاسه ترمز و بارابان جویهای محرک و همچنین تعویض دیسکهای آب آهک، از دیگر فعالیتهایی است که با دقت و برنامهریزی شده و در حال انجام است.
وی در پایان تاکید کرد: این پروژه بهعنوان بخشی از برنامههای کلان شرکت برای افزایش بهرهوری و بهینهسازی عملکرد ماشینآلات در دستور کار قرار گرفته و پیشبینی میشود با اتمام آن، شاهد بهبود چشمگیری در عملکرد ماشین چدنریزی شماره یک باشیم.
محمدحسن کتانی سرپرست کارگاه چدنریزی، با اشاره به اهمیت این تعمیرات گفت: این کارگاه بنابر سفارش مشتریان و یا بر اساس نیاز مازاد چدن درخواستی بخش فولادسازی را به شمشهای چدن تبدیل میکند و در حال حاضر، با توجه به تعمیرات ماشین شماره یک، ظرفیت تولید کارگاه به ۱۲۰۰ تن در شبانهروز رسیده است. با هماهنگیهای انجامشده، در هر شیفت کاری ۲۰ تا ۲۵ گروه مشغول اجرای مراحل تعمیرات هستند.
علیرضا اصفهانی مهندس عمران مناطق عملیاتی، درباره روند عملیات بازسازی توضیح داد: بعد از دمونتاژ تجهیزات مکانیکی، تخریب بتن سقف از ۱۴ دیماه آغاز شده و در سه مرحله انجام میشود. پس از اتمام تخریب، قالببندی، آرماتوربندی و بتنریزی توسط همکاران نت راه و ساختمان انجام خواهد شد تا کارگاه برای نصب مجدد تجهیزات مکانیکی آماده شود.
گفتنی است این پروژه با همکاری مدیریت های: نت مکانیک ، نت ساختمان ،راه آهن ، امور فنی و سایر مدیریت های مربوطه در حال اجراست و پیشبینی میشود در زمان مقرر به پایان برسد.
مجمع عمومی فوقالعاده مشترک شرکتهای ورق خودرو و فولاد تاراز چهارمحال روز یکشنبه ۳۰ دیماه…
بانک صادرات ایران در گزارش مالی ۹ ماهه منتهی به پایان آذر ماه ۱۴۰۳، با…
شرکت پاکسان در جدیدترین ارزیابی سالانه برنامههای پیشنیاز (PRPs) موفق به کسب رتبه A شد.
مدیر عامل شستا در بازدید از هلدینگ مدیریت توسعه انرژی تأمین (تدکو) گفت: باید در…
در راستای تبیین نقش و جایگاه بیمه درمان تکمیلی در نظام درمان کشور و چالشهای…
گردهمایی بازنشستگان بیمه ایران (مشمول صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی) با حضور اعضای شورای هماهنگی بازنشستگان…