×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان و پارک علم و فناوری خراسان منعقد شد

 مسعود میرزایی رئیس پارک علم و فناوری خراسان در آیین تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان و پارک علم و فناوری خراسان تاکید کرد: پارک علم و فناوری خراسان باید به عرصه‌های کلان ورود کند تا با کمک شرکت های فولادی مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، مرتفع شود.

میرزایی اظهار کرد: متاسفانه در حوزه خام‌فروشی مقام اول را داریم که امیدوارم با انعقاد تفاهم‌نامه ها در صنعت فولاد و معدن تا حدودی از این معضل جلوگیری کرده باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد، افزود: انتظار می‌رود این پارک‌ها در کنار صنعت فولاد حضور فعال‌تری داشته باشند همچنین باید در این میان، ارتباط بین صنعت و پارک ها عمیق‌تر شود.

نیری، معاون شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان نیز در خصوص رویکرد اصلی شرکت گفت: از سال گذشته فرایند بومی‌سازی در شرکت آغاز شد که تاکنون ۱۰ هزار قطعه مهندسی شده را بومی‌سازی کردیم و در این بازده زمانی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه صورت گرفت.

نیری در خصوص مهم‌ترین مزیت سرمایه گذاری پارسیان اظهار کرد: در این زمینه طی ۴ سال گذشته، ۶۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی انجام شد که خوشبختانه با این رویکرد نفس تازه در مجموعه ایجاد شد.

وی بیان کرد: خبر خوب اینکه تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان حتی بیش از این میزان از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت خواهیم کرد.

کاوه آهنگری، مدیرعامل شرکت اپال پارسیان نیز اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان و پارک علم و فناوری خراسان اتفاق مهم و خوشایندی است، به طوری که هم‌اکنون با بالاترین تکنولوژی در حال این فرایند هستیم.

آهنگری ادامه داد: اولویت اصلی و مهم شرکت، همکاری با پارک علم و فناوری است و ما در زمینه بومی‌سازی اعتماد کامل به شرکت های مستقر در پارک داریم.

همچنین خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: باعث خوشحالی است که با آغاز چهارمین جشنواره ملی فولاد ایران شرکت‌ها بزرگی همچون سرمایه‌گذاری پارسیان در محور بومی‌سازی قدم برداشتند.

خلیفه سلطانی گفت: خوشبختانه امسال خراسان و اصفهان به صورت متشکل در این زمینه حضور پررنگی داشتند و امیدوارم سایر استان‌ها نیز در این رویکرد ثابت قدم باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.