تقویت سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محمد یاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در حاشیه مراسم تحویل لوکوموتیوهای خریداری شده این شرکت از گروه مپنا، در گفتگو با خبرنگار فولاد، اظهار کرد: یکی از مسائل راهبردی و استراتژیک در صنعت، موضوع حمل‌ونقل است ولی در سال‌های گذشته در کشور ما سرمایه‌گذاری های زیربنایی متناسب با رشد صنعت در حوزه حمل‌ونقل کشور انجام نشده است.

سرمایه گذاری برای جبران خلأها

وی تصریح کرد: عدم سرمایه‌گذاری مناسب در این زمینه به یک گلوگاه برای صنعتی رو به رشد مانند صنعت فولاد و شرکتی پیشتاز در این حوزه مانند فولاد مبارکه تبدیل شده است؛ چرا که فولاد مبارکه بیش از نیمی از نیاز فولاد کشور را تامین می‌کند و به همین خاطر به چنین زیرساخت‌هایی نیاز مبرم دارد.

طیب‌نیا عنوان کرد: در این راستا فولاد مبارکه تصمیم گرفته تا متناسب با رشد کمی، کیفی و متوازن گروه فولاد مبارکه، در حمل‌ونقل ریلی کشور سرمایه گذاری داشته باشد تا بتواند بخشی از خلأهای این حوزه را جبران کند.

وی خاطر نشان کرد: گروه فولاد مبارکه یکی از بزرگترین حمل‌کنندگان مواد اولیه و محصولات در کشور است و در حوزه حمل ریلی طی سال‌های جدید با کاهش نسبت حمل ریلی به جاده‌ای مواجه شده که این موضوع خبری خوشایند نبوده در سال‌های بعد چالشی جدی را برای فولاد مبارکه و کشور بوجود می‌آورد.

افزایش راندمان استفاده از خطوط ریلی

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: یکی از راهکارهایی که می‌تواند این مشکل را تا حدی حل کند تقویت ناوگان لوکوموتیو است تا علاوه بر فراهم نمودن افزایش میزان استفاده از ناوگان ریلی، راندمان استفاده از خطوط ریلی را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری در این زمینه، در فاز اول، ۵٠ دستگاه لوکوموتیو ساخت داخل را خریداری نموده تا علاوه بر حل مشکلات مربوط به نیروی پیشران در استفاده از راه‌آهن، از تولید داخل نیز حمایت کند.

خرید ۵۰ لوکوموتیو دیگر

طیب‌نیا در گفتگو با خبرنگار ایراسین یادآور شد: در صورتی که راه برای سرمایه‌گذاری در این زمینه هموار باشد تصمیم داریم ۵٠ دستگاه لوکومتیو دیگر را نیز از محصولات تولید داخل خریداری نماییم.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که برای افزایش سرعت سیر ناوگان حمل ریلی توافقاتی را با راه‌آهن انجام دهیم تا با استفاده از این لوکومتیوها و واگن های گروه فولاد مبارکه، مواد اولیه و محصولات را حمل کنیم. وجود قطار کامل علاوه بر افزایش سرعت سیر می‌تواند به استفاده از خطوط ریلی و در نتیجه افزایش درآمد راه‌آهن نیز کمک کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با رونق این حوزه در آینده شاهد توسعه بخش‌های دیگر در خطوط ریلی کشور باشیم.

فتحنایی

Recent Posts

نمایشگاه توانمندی‌های بومی سازی و ساخت داخل ذوب آهن اصفهان

با آغاز هفته دفاع مقدس، نمایشگاه توانمندی‌های بومی سازی و ساخت داخل ذوب آهن اصفهان…

4 ساعت ago

فرایند تسویه حساب برخط دارو برای دارندگان بیمه‌های تکمیلی، از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی تکمیل شد

دامون خدابنده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی، از تکمیل فرایند ارسال…

4 ساعت ago

اخلاق،ارزش‌ها و فرهنگ گامی موثر بر توسعه نیروی انسانی

نخستین جلسه شورای فرهنگ سازمانی فولاد کویر با حضور‌ نمایندگان واحد‌های مختلف و با هدف…

4 ساعت ago

مقاله شرکت هیمکو در میان ۸ مقاله برتر FONASBA

شرکت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو)، با ارائه مقاله‌ای علمی در رقابت معتبر فدراسیون…

4 ساعت ago

پیام تسلیت مدیرعامل ایمپاسکو در رثای شهادت سید حسن نصرالله

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل…

4 ساعت ago

افزایش۳۳ درصدی تولید کنسانتره سرب در مجتمع معدنی سرب نخلک

مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک از افزایش ۳۳ درصدی تولید کنسانتره سرب در شش ماهه…

4 ساعت ago