×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۶ آذر , ۱۴۰۳

اما نباید از خاطر برد این دشمن همان شمن قسم خورده ای است که وقتی در نبرد رو در رو و تحریک کشورهای همسایه برای دشمنی و تخاصم با ایران و نهایتا تجاوز به خاک این سرزمین به نتیجه نرسید  وارد کارزار تحریم و اقتصاد شد تا بلکه از طریق فشارهای معیشتی مردم را وادار به اعتراض به وضع موجود و نتیجتا آشوب و به خیال خام خود تغییر نظام کند؛ اما نمی دانست این مردم پای نظام و انقلابی که با نثار خون هزاران شهید و شکنجه و زندانی شدن ها و تظاهرات و همبستگی در سال های انقلاب به ثمر نشسته مانده اند و با هم از برهه جنگ نابرابر اقتصادی عبور کرده و به سلامت به دوران جدیدی از نقشه های دشمن برای آسیب به این نظام  می رسند.

تاکتیک بزرگنمایی و سیاه نمایی
جنگ امروز دشمن فریب است آن هم از طریق تاکتیک بزرگنمایی و سیاه نمایی تا هم افکار عمومی را از پشت پرده کارهای کثیف خود همچون نقض حقوق بشر در سراسر دنیا منحرف سازد و هم مردم را  با برخی اخبار جعلی بفریبد و آنها را از ادامه راه و ماندن پای انقلاب و نظامی که خود با خون سرخ شهدای انقلاب به آن رسیده اند، نا امید کند.
دشمن در تلاش است افکار عمومی را منحرف سازد تا با برخی بزرگنمایی های واهی و انحراف اذهان به سوی برخی مسائلی که در درجه دوم و سوم اهمیت هستند و گاهی در درجه اول اهمیت بوده ولی اخبار منسوب به آنها دروغ و نادرست است، میدان تقابل خود با جمهوری اسلامی ایران را گسترده تر کند تا جاییکه مردم تلاشش برای  عدم بهره برداری ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای را نادیده بگیرند و دست و پا زدن های دشمن را به منزله دلسوزی های خاله خرسه دشمن برای کل دنیا و عدم جنگ و صلح پایدار جهانی تصور کنند.

کارزاری به نام فریب
غافل از آنکه دشمن وارد کارزار فریب شده است جنگی که در آن تشخیص درست از نادرست و سره از ناسره به قدری دشوار است که گاهی فوتوشاپ های غیر حرفه ای را هم درست می پنداریم چرا که تخصص و تبحرمان در عرصه جنگ ارتباطات کم است و شاید بهتر است بگوییم سواد رسانه ای جامعه در این زمینه بسیار ناچیز است و دشمن را در انحراف افکار عمومی موفق کرده است.
این روزها وارد فضای مجازی که می شوی پر است از قهرمان سازی ها و قهرمان پروری هایی که بیشترش هم دروغ است یا عین واقعیت نیست و به عبارتی بیش از حد اغراق و بزرگنمایی شده است. از بازیکن فوتبالی که در آمریکا خانواده فقیری را می یابد و کرایه خانه آنها را می پردازد و برایشان گوشی تلفن همراه می خرد و این کار در ظاهر خیر خود را با گروهی تصویر بردار حرفه ای و از پیش هماهنگ شده به شکلی حرفه ای به تصویر می کشد و برای کل دنیا مخابره می شود و در مقابل قهرمان ملی ما را با شکلی متفاوت و تخریبی به نمایش می گذارد و زیرش هم می نویسند این کجا و آن کجا!

هدف دشمن چیست؟
 از این قسم ویدئو های انتشار سراسری یافته در فضای مجازی کم نیست اما هدف دشمن از این قهرمان سازی های پوشالی و تخریب های عمدی چیست؟ چرا تلاش دارد افکار عمومی را اینچنین منحرف سازد.
علیرضا داوودی، کارشناس رسانه پیش از این با اشاره به پروژه قهرمان سازی از برخی افراد که از سوی رسانه‌های بیگانه دنبال می‌شود، گفته بود:« اصولاً رسانه‌های ماهواره‌ای در این ارتباط سه هدف را دنبال می‌کنند هدف اولشان این است که واقعیت را در ذهن مخاطب تحریف کرده و  واقعیت را و به نوعی دیگر نشان دهند. هدف دوم این است که این معکوس سازی را به یک پدیده اجتماعی تبدیل کنند تا از این طریق نارضایتی در کشور به وجود آورند و از طرف دیگر سوژه‌هایی را برای موضوعات و اتفاقات بعدی خلق کنند.»
وی افزوده است:«این رسانه‌ها تلاش می‌کنند از این اتفاق‌ها برای اثبات ادعاهای قبلی خود استفاده کنند، مثلاً آنها به دروغ مدعی می‌شوند که حقوق بشر در ایران نقض می‌شود و با این اتفاق‌ها می‌خواهند برای ادعای دروغین خود، مصداق ایجاد کنند؛ آنها با انجام این پروژه در تلاش هستند که ذهن و افکار عمومی را از جنایت‌هایی که در اروپا و آمریکا در حال رخ دادن است منحرف کنند، به نحوی که مردم فراموش کنند که در اروپا و آمریکا چه اتفاقی در حال وقوع است و چه نقض حقوق بشر گسترده‌ای صورت می‌گیرد.»

دستاویز دشمن به آواز دهل ها
در حقیقت یکی از مهمترین اهداف آنها از این موضوع به هم ریختن اوضاع داخلی کشور و ایجاد نارضایتی عمومی است. لذا با به تصویر کشیدن حضور فلان رئیس جمهور آمریکا در فلان مراسم عمومی و تعجب مردم یا پیشقدمی در احترام به بانوان، کودکان و حتی فقرا و در مقابل منسوب کردن ویدئویی از یک بی احترامی وقیحانه به بانوان یا کودکان و حتی حیوانات در ایران در حالیکه اصلا مشخص نیست این ویدئو مربوط به کجاست سعی می کنند درستی ادعای خود را به اثبات برسانند.
این یک بخش از سناریوی دشمن در انحراف افکار عمومی است و بخش مهمتر آن به طور مستقیم به اوضاع داخلی کشور مربوط می شود؛ وقتی با هوچی گری به دنبال بزرگ نشان دادن آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در ایران است ولی از آمار مبتلایان و فوتی ها در کشورهای غربی خیلی متبحرانه سخن چندانی در رسانه ها زده نمی شود در حالیکه آمریکا جزو رتبه های نخست در ابتلا و کشته از بیماری کروناست. یا وقتی فقر و مشکلات اقتصادی و در مقابل رفاه و آسایش را به شکلی غیر واقعی در ایران و غرب  به تصویر می کشد در حالیکه به قول شاعر آواز دهل شنیدن از دور خوش است و معلوم نیست واقعیت آنها چقدر با این ساز و آوازهای از راه دور همخوانی دارد؟

بهره سخن
آنچه مهم اینکه دشمن همچنان مصرانه در صحنه است تا ایران و ایرانی و انقلاب اسلامی را به انحراف بکشاند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کند خواه راست یا دروغ، واقعیت یا شایعه، بزرگنمایی یا کم نمایی فرقی برایش نمی کند تنها در راه رسیدن به هدف والای خود یعنی ایجاد نارضایتی های عمومی در ایران که شاید به آشوب و تشویش عمومی ختم شود، دست از تلاشش بر نمی دارد و این امر وظیفه مسئولان و کارشناسان و دست اندرکاران امر را سخت تر می کند تا واقعیت ها را با گوش به اذن رهبری دادن در جهاد تبیین پیش از آنکه دشمن موفق شود، آشکار سازند. در واقع در این مسیر دشمن تلاش می کند تا با روایت سازی دروغین از موضوعات مختلف افکار عمومی را در مرحله اول ناامید و در مرحله بعدی بین نظام اسلامی و مردم فاصله بیندازد. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.