×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
تلاش مجلس برای مقابله با ناترازی انرژی

به گزارش تجارت گردان ، مالک شریعتی نیاسر، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در همایش نهمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی که در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، گفت: در وضعیت ناترازی انرژی هر میزان صرفه‌جویی درنهایت به نفع دولت است.

شریعتی از تاسیس حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی خبر داد که به منظور تسهیل در شکل‌گیری بازار بهینه‌سازی انرژی ایجاد خواهد شد. وی همچنین به مسائل مهمی در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی پرداخت. 

شریعتی نیاسر ادامه داد: متقاضیان باید با ارائه طرح‌های موثر و اجرای آنها توسط خود، به سمت صرفه‌جویی در مصرف انرژی حرکت کنند. همچنین، صدور گواهی‌های صرفه‌جویی توسط ناشران می‌تواند به این فرآیند کمک کند. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس به چالش اصلی در این مسیر اشاره کرد که عدم بازگشت سرمایه برای پروژه‌های بهینه‌سازی است که بر اساس ماده ۱۲ و بازار بهینه‌سازی انرژی اجرا می‌شوند.

شریعتی همچنین از تاسیس حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی خبر داد که به منظور تسهیل در شکل‌گیری بازار بهینه‌سازی انرژی ایجاد خواهد شد. این حساب، که نزد خزانه‌داری کل کشور تاسیس می‌شود، منابع مالی متنوعی از جمله درصدی از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی، و خالص صادرات گاز طبیعی را در بر خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این اقدامات، که با هدف کاهش شدت انرژی و ارتقای کارایی مصرف انرژی در کشور صورت می‌گیرد، نشان‌دهنده تعهد دولت به اصلاح الگوی مصرف انرژی و پیشبرد اهداف محیط زیستی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.