به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر عمران نعیمی، مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی در این جلسه با اعلام اینکه برای تدوین و تنظیم بخشنامه های سازمان از ذی نفعان و مخاطبین نظر خواهی می کنیم؛ گفت: اداره کل حقوقی و قوانین این سازمان با توجه به ماموریت خود با بخشهای گسترده سازمان در ارتباط است و از این تعاملات بهره برداری می کند.
وی افزود: بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی به دلیل تنوع زیاد وگستردگی در طی سالهای متمادی از شمول لازم خارج شده بود و نیاز به بازنگری داشت که توانستیم با هدفگذاری و برنامه ریزی نسبت به تنقیح و تجمیع بخشنامه ها اقدام کنیم تا هم از لحاظ کارشناسی وحدت رویه ایجاد کنیم و هم از لحاظ پاسخگویی، پاسخگوی بهتری برای مخاطبین خود باشیم.
دکتر نعیمی ادامه داد: با تفکیک پرونده های مطروح در مراجع دعاوی و حقوقی قضایی مانند دیوان عدالت اداری، دادگستری و … که عمدتاً شامل استعلامات، اجرائیات، قوانین و مقررات و … می شوند، سازمان تامین اجتماعی با خط مشی مبتنی بر کاهش تعداد پرونده های شکایات و دعاوی ، دادنامه های ارسالی را توسط امور حقوقی در اسرع وقت بررسی و کنترل می کنیم تا با اقدام به موقع بتوانیم با شایستگی مطالبات سازمان را پیگیری کنیم.
وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد آرای پرونده های مطروحه در مراجع قضایی به نفع این سازمان صادر می شوند. زیرا بخشنامه های صادره قبل از صدور با قوانین تطبیق داده شده اند و ما با این باور که در انجام تمامی اقدامات ملاک را باید قوانین ومقررات قرار دهیم، به اجرا و محاسبات براساس حق، چهارچوب و مر قانون عمل می کنیم.
همچنین اورنگ، مدیرکل تامین اجتماعی شهرستانهای استان تهران گفت: تیم کارشناسی حقوقی در استانها در بحث رسیدگی و کاهش امور دعاوی عملکرد مناسبی دارند.
وی ادامه داد: می توانیم با برگزاری این گونه جلسات هم اندیشی، تعامل و بهره وری را افزایش داده تا با رعایت انصاف وخرد جمعی در دفاع از حق و حقوق و ماموریت هایمان حرکت کنیم.