×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۴ آذر , ۱۴۰۴
تمرکز توسعه میادین میوه و تره‌بار تهران بر مناطق جنوبی / سهم جنوب شهر به ۵۳ درصد رسید

به گزارش تجارت گردان ، مهدی بختیارزاده در حاشیه بازدید سرزده از یکی از میادین میوه و تره‌بار جنوب شرق تهران، با بیان اینکه رویکرد سازمان توسعه بازارها در مناطق کمتر برخوردار است، افزود: در این دوره از مدیریت شهری، تمرکز ما بر ایجاد و توسعه بازارها در نیمه جنوبی تهران بوده و سهم بازارهای جنوب شهر به ۵۳ درصد افزایش یافته است؛ در حالی که این سهم در گذشته تقریباً ۵۰-۵۰ میان شمال و جنوب شهر تقسیم شده بود.
وی تأکید کرد: در افتتاح‌های پیش رو نیز که پس از ماه صفر انجام می‌شود، بازارهایی در مناطق ۱۷، ۱۸ و ۲۰ تهران بهره‌برداری خواهند شد که همگی در نیمه جنوبی قرار دارند.
بختیارزاده در ادامه با اشاره به تلاش سازمان برای پوشش کامل محلات تهران اظهار داشت: هدف ما این است که در هر یک از ۳۵۰ محله شهر تهران حداقل یک بازار میوه و تره‌بار فعال وجود داشته باشد. در برخی محلات دو یا سه بازار فعال است، اما در برخی دیگر هنوز بازار نداریم که در چهار سال اخیر تلاش کرده‌ایم این نابرابری را کاهش دهیم.
مدیرعامل سازمان میادین شهرداری تهران با اشاره به عوامل مؤثر در احداث بازارهای جدید از جمله موقعیت جغرافیایی و ظرفیت خانوارهای محله، افزود: در مناطق جنوبی تمرکز جدی بر ارتقای کیفیت محصولات صورت گرفته و این مسئله منجر به افزایش محسوس استقبال شهروندان شده است؛ به‌طوری‌که در حالی‌که میانگین افزایش مراجعه‌کنندگان در سطح شهر حدود ۳۰ درصد بوده، این رقم در جنوب تهران به ۴۵ تا ۵۰ درصد رسیده است.
بختیارزاده همچنین از کاهش چشمگیر شکایات مردمی نسبت به سال‌های گذشته در بازارهای جنوب تهران خبر داد و گفت: این کاهش شکایات، نشانه‌ای از رضایت عمومی و بهبود کیفیت خدمات است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره هوشمندسازی خدمات سازمان گفت: سامانه فروش مجازی ‘شهرزاد’ بیش از یک سال و نیم است که فعال شده و به شهروندان این امکان را می‌دهد که محصولات میادین را با همان قیمت و کیفیت، به صورت آنلاین سفارش دهند. همچنین اقدامات دیگری مانند تجهیز بازارها به دوربین‌های نظارتی، ترازوهای هوشمند و سامانه‌های دیجیتال در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل سازمان میادین در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر افزایش قیمت‌ها در میادین پس از برخی نوسانات اقتصادی و سیاسی اخیر، گفت: ما شاهد افزایش قیمت محسوس در هیچ‌یک از محصولات اصلی میادین نبوده‌ایم. نوسانات قیمت طبیعی بازار وجود دارد اما تغییر فاحشی در نرخ‌ها نداشته‌ایم. به‌طور مثال قیمت مرغ گرم در میادین همچنان ۱۰۸ هزار تومان باقی مانده، در حالی‌که در سطح شهر قیمت‌ها به ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تومان رسیده است.
او همچنین از کاهش قیمت برخی اقلام از جمله برنج ایرانی خبر داد و گفت: در هفته جاری شاهد کاهش ۲۰ هزار تومانی قیمت برنج ایرانی بوده‌ایم که ناشی از شروع فصل برداشت و تعامل مستقیم سازمان با تولیدکنندگان است.
بختیارزاده در پایان گفت: هیچ‌کدام از بازارهای سازمان به صورت اجاره‌ای واگذار نشده‌اند و تنها یک بازار به‌صورت اجاره‌ای و دو الی سه بازار نیز به صورت مشارکتی با مالکان خصوصی اداره می‌شوند. سیاست اصلی سازمان، حفظ مالکیت و مدیریت متمرکز بر میادین است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.