به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر سیدعلی حسینی در هفته دولت، ضمن معرفی شعبه بلوار کشاورز به عنوان شعبه تخصصی دانش بنیان گفت: فارغ از مقرراتی که سازمان ها را ملزم به حمایت از شرکت های دانش بنیان می کند، جامعه از خدمات دانش بنیان ها در بخش هایی چون حمل و نقل، آموزش و بانکداری بهره مند می شود که نقطه اتکا مطلوبی بوده و قابل حذف نیستند.
حسینی با اشاره به اینکه صنعت بانکداری بیشترین استفاده را از شرکت های دانش بنیان کرده است، افزود: جایگاه و سهمی که بازار سرمایه و سیستم پرداخت از خدمات دانش بنیان دارد، حساسیت و توجه بیشتر را بر این بخش توجیه می کند.
وی اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران، ارائه خدمات ویژه به شرکت های دانش بنیان را در شعبه بلوار کشاورز با رویکرد تغییر نگرش کارکنان، مدیریت شعبه و تغییر رویکرد اعتباری به این حوزه آغاز کرده است و بر این باورم که باید برای تعامل سازنده با شرکت های دانش بنیان، حلقه های مفقوده در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی شوند.
حسینی، توسعه فعالیت های تخصصی در حوزه دانش بنیان را یک سیاست قطعی در سراسر کشور دانست و یادآور شد: انتظار می رود تغییر رویکرد بانک نسبت به بخش دانش بنیان، ملموس، کارآمد و موثر باشد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران تاکید کرد: حضورصندوق پژوهش شریف، تامین سرمایه تمدن، بانک مشترک ایران و ونزوئلا و دیگر شرکت های زیرمجموعه درکنار بانک توسعه صادرات ایران، این بانک را به یک گروه مالی توسعه ای قدرتمند تبدیل کرده که می تواند خدمات بسیار خوبی را به شرکت های دانش بنیان ارائه کند.
حسینی با اشاره به اهمیت معرفی شعبه تخصصی دانش بنیان به جامعه هدف، اظهار داشت: مشتریان دانش بنیان باید بدانند این شعبه آماده ارائه خدمات متنوع و تخصصی بوده و پاسخگوی نیاز آنهاست.
وی، برخورداری از روحیه برونگرایی را در مسیر تعامل با شرکت های دانش بنیان، یک نیاز اساسی برای همکاران بانکی دانست و گفت: ماهیت دانش بنیان ها ایجاب می کند برای تعامل سازنده و حرفه ای با این دست مشتریان، ارتباط محکمی با ساختارهایی چون پردیس های علم و فناوری، دانشگاه ها و معاونت علمی ریاست جمهوری شکل بگیرد و این به معنای برونگرایی حرفه ای است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، تامین نیروی انسانی تخصصی و مسلط به حوزه دانش بنیان را برای ارائه خدمات ویژه به مشتریان این حوزه ، ضروری خواند و گفت: شرکت های دانش بنیان، ماهیت متفاوتی با شرکت های تجاری دارند و لازم است همه عوامل و امکانات مورد نیاز برای مشتریان دانش بنیان در شعبه فراهم شود.
حسینی با ذکر این مهم که آموزش یکی از نیازهای کلیدی همکاران برای ارائه خدمات تخصصی به مشتریان دانش بنیان است، خاطرنشان کرد: به منظور ارتقا دانش کارشناسان بانکی، تفاهم نامه ای با دانشکده تجارت دانشگاه تهران به امضا رسیده که طی آن همکاران می توانند با بهره گیری اساتید مجرب و افراد کلیدی فعال در حوزه دانش بنیان، آموزش های لازم را کسب و بسیاری از چالش ها و ابهامات این حوزه را رفع کنند.
https://tejaratgardan.ir/?p=202661