×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
توسعه جغرافیایی و افزایش سبد محصول گهرزمین در راستای جهش تولید

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین، در این رویداد که با حضور سردار سلامی فرمانده سپاه، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار سلیمانی ریاست سازمان بسیج مستضعفین، سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج، ، بهادر جهرمی سخنگوی دولت برگزار شد؛ محمد محیاپور مدیرعامل گهرزمین عنوان کرد: ذخیره قطعی سنگ آهن، معدن گهرزمین بیش از ۶۴۰ میلیون تن است و به زودی طرح‌های توسعه‌ای در این معدن را اعلام می‌کنیم. معدن گهرزمین بزرگترین معدن خاورمیانه است که کیفیت محصولات آن شرایط آن را بسیار خاص و ویژه کرده است.
وی افزود: بحث تکمیل زنجیره فولاد را در استان کرمان و شهرستان سیرجان پیگیری می کنیم و همچنین برنامه برداشت بیش از ۲۵ میلیون تن سنگ آهن از این معدن را در سال داریم. در حال حاضر از ظرفیت تولید سالیانه ۸ میلیون تن کنسانتره و ۶ میلیون تن گندله برخورداریم.
وی با اشاره به تکمیل ظرفیت زنجیره فولاد هم گفت: تولید محصولات خاص باکیفیت را در دستور کار داریم و بخشی از این محصولات که در بدنه خودرو استفاده می‌شود قبلا از خارج وارد کشور می‌شد که امروز در این زمینه خودکفا شده‌ایم.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین، توسعه جغرافیایی و تنوع سبد محصول را از رویکردهای شرکت دانست و گفت: بیش از سه پیمانکار حفاری تا عمق بیش از ۳۳۰۰ تا ۳۵۰۰ متر عملیات اکتشافی در حوزه مس و طلا انجام می‌دهند که به برنامه‌های امیدبخشی در این زمینه رسیده‌ایم که اثبات می‌کند جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان چه استعدادهای بزرگی دارد.
وی تاکید کرد: در معدن طلا اخیرا در یک مزایده شرکت کرده ایم که عملیات بهره‌برداری و راه‌اندازی کارخانه تولید طلا را خواهیم داشت و این مهم باعث توزیع عادلانه ثروت در کشور می‌شود.
وی با بیان این‌که «توسعه صنعتی مستلزم بومی‌سازی تجهیزات است» افزود: بومی‌سازی قطعات و ماشین آلات فناورانه برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین تصریح کرد: بومی‌سازی و دستیابی به دانش معدن‌کاری روباز و زمینی، امکان‌سنجی تولید عناصر نادر خاکی در کشور، امکان‌سنجی شیرین‌سازی شورابه معدن گهرزمین و ارزیابی تولید عناصر با ارزش از نمک حاصله و امکان‌سنجی استحصال عناصر ارزشمند از شورابه‌های قم از دیگر دستاوردها بوده است.
وی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: ما واگذاری ۳۰ درصد شرکت به عموم را در دستور کار قرار داده ایم که به زودی مشارکت مردم را خواهیم داشت. درواقع با توجه به کیفیت محصولات شرکت گهرزمین به بازارهای صادراتی ویژه‌ای دسترسی پیدا کرده‌ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.