×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | توقف ١۶ فروند شناور متخلف صید فانوس ماهیان/ ٩٠ شناور همچنان مجوز صید در جنوب را دارند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایلنا، نبی الله خون میرزایی در نشست خبری امروز که به مناسبت هفته دولت برگزار شد با تاکید بر اینکه شناورهای متخلف متوقف شده در اجاره شرکت‌های ایرانی بوده‌اند، اظهار کرد: شرط فعالیت شناورهای خارجی در آب‌های ایران اجاره به شرط تملیک یا ملکی بودن آن‌ها برای شرکت‌های ایرانی بوده است.

وی ادامه داد: سازمان شیلات پس از آنکه شناورها توسط سازمان بنادر ثبت پرچم می‌شوند و اجازه استفاده از پرچم ما را پیدا می‌کنند مجوز صید را برای آن‌ها صادر می‌کند.

خون میرزایی با بیان اینکه هم اکنون ٩٠ شناور در آب‌های جنوب در حال صید فانوس ماهیان هستند، افزود: از این تعداد شناور ۶۵ درصد آن‌ها ١٠٠ درصد و ٢٠ درصد آن‌ها ۵٠ درصد در تملک شرکت‌های ایرانی هستند.

وی اضافه کرد: عمده صید این شناورها برای تولید پودر ماهی استفاده می‌شود اما در بین فانوس ماهیان صید شده، دیگر ماهیان نیز وجود دارند که معمولا صادر می‌شود.

رئیس سازمان شیلات اظهار داشت: میزان ارزآوری از صادرات سایر ماهیان صید شده همراه با فانوس ماهیان را ٣٠ میلیون دلار و ارزآوری حاصل از صادرات بخشی از پودر ماهی را ١٠.۵ میلیون دلار عنوان کرد.

وی یادآور شد: پودر ماهی یکی از خوراک‌های مورد استفاده در  پرورش دام و طیور است که ما برای تامین نیاز خود مجبور به واردات آن هستیم.

رئیس سازمان شیلات ایران میزان ذخایر فانوس ماهیان در آب‌های جنوب کشور را ٩٠٠ هزار تن عنوان کرد و گفت: برنامه ما برداشت سالانه ٢٠٠ هزار تن فانوس ماهی است در حالی که سال گذشته فقط ٢٢ هزار تن برداشت شد.

خون میرزایی تاکید کرد: عمر فانوس ماهیان یکسال است و در صورت عدم صید آن‌ها فرصت بهره‌برداری از دست خواهد رفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.