تولید اولین مس آندی در روز آزادی خرمشهر

به گزارش تجارت گردان به نقل از مس پرس، تولید اولین مس آندی در روز آزادی خرمشهر، یکی از افتخارات بزرگ شرکت ملی صنایع مس و کشورمان در دوران جنگ تحمیلی بود.

 در سوم خرداد سال ۱۳۶۱، رزمندگان غیور ایران اسلامی با رشادت و از جان گذشتگی خرمشهر را از چنگ متجاوزان بعثی آزاد ساختند. این پیروزی عظیم، نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق به شمار می‌رود و غرور و افتخار ملی را در قلب مردم ایران زنده کرد.

اما در کنار این پیروزی بزرگ در دفاع مقدس، جبهه دیگری نیز وجود داشت که در آن نیز شاهد رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اقتصادی بودیم. جبهه جهاد اقتصادی، عرصه‌ای بود که در آن نیز مردم ایران با اتکا به توانایی خود، در برابر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمن ایستادگی کردند.

یکی از نمادهای بارز جهاد اقتصادی در دوران دفاع مقدس، تولید اولین مس آندی در مجتمع مس سرچشمه در روز آزادسازی خرمشهر بود. این اتفاق، به منزله خودکفایی ایران در تولید مس بود و ضربه محکمی به تحریم‌های اقتصادی دشمن وارد کرد.

تولید اولین مس آندی در روز آزادسازی خرمشهر، از چند جهت حائز اهمیت بود؛ این رویداد خودباوری و اتکا به نفس ملت ایران را به نمایش گذاشت و نشان داد که ملت ایران با وجود تمام مشکلات و تحریم‌ها، توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد و می‌تواند به اتکای توان داخلی خود، به پیشرفت و توسعه دست یابد.

همچنین از بعد شکستن تحریم‌های اقتصادی دشمن، تولید مس در داخل کشور، وابستگی ایران به واردات این محصول را کاهش داد و تحریم‌های اقتصادی دشمن را بی‌اثر کرد.

در پی این اتفاق، روحیه مقاومت و ایستادگی مردم ایران در برابر دشمن تقویت شد و به جهانیان اثبات گردید که ملت ایران در برابر هیچ سختی و مشکلی سر خم نخواهد کرد.

فتحنایی

Recent Posts

قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی و صدا و سیما امضا شد

قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی با سازمان صدا و سیما با حضور مدیرعامل شرکت بیمه…

4 ساعت ago

کامبک هلند در اولین گام/ لهستان بدون لوا باخت

تیم فوتبال هلند در اولین دیدار در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ برابر لهستان به پیروزی…

4 ساعت ago

توقف دانمارکی‌ها مقابل اسلوونی

تیم فوتبال دانمارک با تساوی مقابل اسلوونی شانس صدرنشینی گروه C را از دست داد.

4 ساعت ago

اعلام جزییات بسته‌های رومینگی همراه اول ویژه عرفه تا اربعین

بسته‌های رومینگ همراه اول ویژه ایام عرفه تا اربعین، برای استفاده در کشور عراق اعلام…

5 ساعت ago

تجلی‌ افتخار و ارزش‌آفرینی فولاد اکسین در مجمع عمومی سالیانه این شرکت

روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد اکسین…

5 ساعت ago

تجلیل از بازنشستگان سال ۱۴۰۲ شرکت ملی صنایع مس ایران

در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از ۶ بازنشسته سال ۱۴۰۲…

5 ساعت ago