×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
تولید بر اساس مزیت نسبی به افزایش درآمد جهانی کمک می کند

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت تجارت گستران خوارزمی، محمدتقی صالح اظهارداشت: توجه به تجارت خارجی نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد و کمک می کند تا به منابع و محصولاتی دسترسی پیدا کنیم که در داخل کشور موجود نیست و یا دستیابی و استخراج آن هزینه بیشتری را تحمیل می کند.

وی افزود: این تبادلات تجاری باعث ایجاد فرصت‌های اقتصادی و در نتیجه آن شکل گیری کسب و کارهای نوین و همچنین باعث افزایش تولید، اشتغال و بهبود شرایط زندگی مردم می‌شود.

مدیرعامل شرکت تجارت گستران خوارزمی در ادامه افزود: تجارت بین الملل، رقابت میان شرکت‌ها را افزایش می دهد و این امر به بهبود کیفیت محصولات و خدمات منجر می‌شود. 

وی ضمن تاکید بر اهمیت بازار رقابتی در عرص بین المللی، تصریح کرد: این رقابت ها باعث افزایش بهره‌وری، کارایی، نو آوری و توسعه فناوری جدید در تولید نیز می‌شود.

محمدتقی صالح ادامه داد: علاوه بر این، امور بازرگانی و تجارت خارجی باعث انتقال فناوری، دانش و تجربیات بین کشورها شده و از این طریق به پیشرفت، افزایش درآمدها، رشد اقتصادی و بهبود شرایط زندگی مردم کمک می نماید. 

وی به معایب تجارت جهانی نیز اشاره کرد و گفت: البته تجارت بین الملل معایبی هم دارد که در این میان می توان به وابستگی به بازارهای خارجی، تاثیرات اجتماعی و محیط زیستی اشاره کرد.

محمدتقی صالح مدیرعامل شرکت تجارت گستران خوارزمی اظهارداشت: تجارت جهانی می تواند با از بین بردن صنایع جوامع محلی، بحران های اجتماعی ایجاد کند و اقتصاد و معیشت بخش هایی از جامعه را تحت تاثیر قرار دهد، با این حال تولید بر اساس مزیت نسبی و استفاده صحیح از منابع می تواند به اقتصاد کشور کمک شایانی داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.