×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ دی , ۱۴۰۳
تولید نوشت افزار ایرانی با محتوای بومی

محمد مهدی برادران گفت: روند محتواسازی در تولیدات نوشت افزار روندی است که همزمان باید در انیمیشن‌ها و محصولات مرتبط تصویری یا سینمایی از نماد یا نشانه‌ای استفاده شود که تولیدکنندگان این نوع محصولات بتوانند آن را شخصیت پردازی کنند و با ارائه محصولات متناسب مورد توجه دانش آموزان قرار بگیرد.

وی افزود:یکی از دلایلی که تولیدات ملی ما رشد نمی‌کرد این بود که افراد وقتی مشاهده می‌کردند، سریال‌هایی که حتی در صدا و سیما پخش می‌شود و غیر ایرانی هستند، نمادهای آنها در کتاب‌های درسی، دفاتر مشق و نوشت افزار استفاده می‌شد؛ توجه به محصولات غیر ایرانی را رقم می‌زد.

به گفته برادران هم اکنون تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی پیمان و اتحادی راهبردی را با کانون پرورش فکری داشته‌اند تا با ایجاد شخصیت پردازی و معرفی به تولیدکنندگان، محصولات مورد استفاده برای دانش آموزان به بازار عرضه شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت توضیح داد: در دو سال قبل مجموعه تولیدکنندگان صنایع با مجموعه کانون پرورش فکری تفاهم کردند که از نشان پسر دلفینی استفاده کنند و در سال گذشته نیز نشان بچه زرنگ مطرح شد.

وی در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: امسال نشانی که مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته و با کانون پرورش فکری تفاهم شده نشان ریحانه یا همان دختر کاپشن صورتی است که در مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی به شهادت رسید.

برادران ادامه داد: امسال نماد دختر کاپشن صورتی در نوشت افزارهای متنوع محصولات مختلف مانند میز تحریر، دفاتر مشق، مداد رنگی، انواع مدادها و محصولات دیگر استفاده می‌شود که مورد اقبال دانش آموز ابتدایی ما به خصوص دختران ما قرار گرفته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.