×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
ثبت رکورد سنکرون ۹ واحد در ۴ سال توسط گروه مپنا / سنکرون واحد ۱۲ گازی و واحد ۳ بخار نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله

پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله به عنوان بزرگترین قرارداد صادرات خدمات فنی و مهندسی گروه مپنا درصد قابل توجهی به ظرفیت برق کشور عراق افزوده است و سومین پروژه گروه مپنا در کشور عراق پس از پروژه‌های حیدریه نجف و الصدر است که باعث اشتغال‌زایی متخصصان و تکنسین‌های کشورهای ایران و عراق شده است.

این پروژه با تکیه بر دانش، تجربه و توان تخصصی گروه مپنا و شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا (توسعه دو) در حوزه مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و از ابتدای راه تا کنون علی‌رغم محدودیت‌ها، پاندمی کرونا، شرایط فوق گرمسیری، مشکلات لجستیک، منطقه و نیز عدم دسترسی کافی به منابع مورد نیاز، با تلاش شبانه روزی ارکان پروژه، آخرین واحد گازی فاز سوم در بیست و نهم شهریور ماه ۱۴۰۳و آخرین واحد بخار فاز دوم در پنجم مهر ماه ۱۴۰۳ با شبکه سراسری برق عراق سنکرون شد.

تکنولوژی ساخت نیروگاه و تامین تجهیزات اصلی پروژه بومی‌سازی شده و از توان حداکثری کارخانجات گروه مپنا در زمینه طراحی، تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی در تحقق این مهم بهره برده است.

ابر پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله در ۴۵ کیلومتری شهر بصره (منطقه رمیله شمالی) کشور عراق و ۱۰۰ کیلومتری ایستگاه مرزی شلمچه واقع شده است. نیروگاه رمیله در چهار فاز مشتمل بر شش بلوک ۵۲۶ مگاواتی جمعاً به ظرفیت اسمی ۳ هزار و ۱۵۶ مگاوات در شرایط ایزو قرار دارد.

از جمله دستاوردهای پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله می توان به ثبت رکورد سنکرون ۹ واحد در چهار سال / سنکرون پنج واحد گاز فاز سه در ۲۲ ماه / تحقق ۲هزار و ۶۷۶ مگاوات تولیدی معادل ۸۵% از مجموع ۳هزار و ۱۵۶ مگاوات / کمترین فاصله زمانی سنکرون تا تحویل موقت در واحدهای گازی به میزان هشت روز برای واحدهای ۹ و ۱۱ گاز / کمترین فاصله زمانی سنکرون تا تحویل موقت در واحدهای بخار به میزان ۱۳روز برای واحد دوم بخار/ ثبت رکورد ۹۴ روز از زمان ورود توربین و ژنراتور تا سنکرون واحد ۱۲ گازی / ۶۷هزار تن تجهیزات نصب شده در پروژه / اجرای بیش از ۲۱۰هزار دایا اینچ جوشکاری لوله، ۶۶هزار متر جوشکاری پلیت و هزار و ۳۰۰کیلومتر کابل‌کشی / حدود ده میلیون نفر – ساعت کار بدون حادثه در پروژه و حضور بیش از هزار نفر نیروی فعال در پیک زمانی پروژه اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.