×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۵ آبان , ۱۴۰۳
جدیدترین قوای محرکه ایران‌خودرو در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایکوپرس- قوای محرکه EFP نسل جدید قوای محرکه ملی EF7 است که با رویکرد کاهش مصرف سوخت، افزایش عملکرد و کاهش میزان آلایندگی طراحی و توسعه یافته است و خانواده موتور سه استوانه شامل موتور تنفس طبیعی ۱۳۰۰ سی سی، موتور پرخوران تزریق درگاهی ۱۳۰۰ سی سی، موتور پرخوران تزریق مستقیم ۱۳۰۰ سی سی و موتور دوگانه سوز ۱۳۰۰ سی سی است.
شرکت ایپکو همچنین با توجه به رسالت وجودی و نقشه راه قوای محرکه مصوب ایران خودرو، توسعه خودروهای دو نیرو (HYBRID) با هدف کاهش مصرف سوخت و افزایش عملکرد قوای محرکه را در دستور کار دارد. در این راستا پروژه تارا دو نیرو با سامانه سری، موازی و بر اساس جعبه دنده DHT با هدف کاهش مصرف سوخت ۳۵ درصدی آغاز شده و فعالیت‌های آن در قالب اندازه یابی مهندسی قطعات، طراحی موتور احتراق داخلی اتکینسون، طراحی سامانه‌های دو نیرو، انطباق قوای محرکه و نگاشت در حال انجام است. با توسعه قوای محرکه دو نیرو، قابلیت تطابق این سامانه با دیگر محصولات ایران خودرو نیز ایجاد می شود. این طرح گامی بلند در راستای برقی سازی قوای محرکه و رسیدن به اهداف سبد سوخت محصولات ایران خودرو است. 
همچنین این شرکت در زمینه طرح توسعه سامانه مدیریت هوشمند موتور (ECU) که زیرمجموعه طرح توسعه پلتفرم برق و الکترونیک ایران خودرو است برای داخلی سازی قطعات و بومی سازی دانش توسعه نرم افزار اقدام کرده است. بر این اساس، گروه صنعتی ایران خودرو دارای یک نرم افزار بومی با مالکیت خود است که متناسب با نیازمندی‌های موتورهای در حال توسعه، این نرم افزار قابل تغییر خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.