×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳
جرجانی: جهش تولید بدون مشارکت مردمی محقق نمی‌شود

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن در نشست هم‌اندیشی مردمی سازی جهش تولید تاکید کرد: در حال حاضر مساله اصلی کشور ما اقتصاد است که برای حل این مساله نیازمند انجام اقدامات ریشه‌ای هستیم.

وی افزود: یکی از راه‌های توسعه اقتصادی، افزایش و تنوع بخشیدن به تولید داخلی است که در شرایط مطلوب و در صورت تامین سرمایه لازم می‌تواند باعث شکل‌گیری حرکت‌های رو به جلوی اقتصادی در کشور شود.

جرجانی با اشاره به مشکلاتی از جمله تورم، اشتغال، کاهش ارزش پول ملی و … ورود تخصصی به میدان تولید را یکی از راهکارها عنوان و تصریح کرد: در چنین شرایطی باید بدانیم جهش تولید ملی بدون مشارکت مردم اتفاق نخواهد افتاد و برای توسعه و تنوع تولید، نیاز است که مردم به این عرصه ورود کنند.

وی بیان کرد: به همین منظور وزارت صمت کارگروهی مرتبط تشکیل داده تا شعار سال که همان «جهش تولید با مشارکت مردم» است محقق شود.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن توضیح داد: در سال‌های گذشته مقام معظم رهبری عنایت خاصی به تولید داشته و در همه سال‌ها تولید را به عنوان یک شاخص قلمداد کرده‌اند، توجه به مساله تولید در سال جاری با نگاه ویژه به «مشارکت مردم» اتفاق افتاده و اینطور به نظر می‌رسد که بهترین و باثبات‌ترین شکل جهش تولید بدون مشارکت مردم اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: یکی از پایه‌های اساسی تولید و جهش تولید در کشور را می‌توان در معدن و صنایع معدنی به حساب آورد و از همین رو دفتر طرح احیا به عنوان دبیرخانه مردمی سازی جهش تولید مدنظر قرار گرفته است.

جرجانی عنوان کرد:  حوزه معدن، در بخش اکتشاف دارای ریسک بالایی است که باید بخش خصوصی توانمند  و شرکت‌های توسعه‌ای به آن ورود کنند و برای ایجاد زنجیره ارزش و ایجاد واحدهای فرآوری، بخش خصوصی می‌تواند با ایجاد شرکت‌های فعال و توانمند مردمی در ایجاد آن ورود کند.

وی ادامه داد: ورود بخش خصوصی به این عرصه، مشارکت مردمی را قابل تحقق‌تر خواهد کرد و همکاری مردم با معادن بخش خصوصی به خصوص در زنجیره‌های پایین‌دستی بیش از پیش عینیت خواهد یافت.

مدیر اجرایی طرح احیا در پایان تاکید کرد: برای افزایش مشارکت مردمی در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی،  همانطور که نقش نفت در اقتصاد بر همه مردم واضح است، نیاز است تا معدن نیز مشابه آن نقش را  ایفا کند. به این مفهوم که اقتصاد مبتنی بر معدن را می بایست در زندگی مردم ملموس باشد؛ چرا که در هر کجا معدنی فعال شده  سبک زندگی، رفاه و ….. را در آن منطقه تغییر داده و مردم توسعه معدن را در آینده فرزندان خود تاثیرگذار خواهند دید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.