جزئیات اعطای تسهیلات به ۴۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مصطفی سالاری در گفت وگو با ایسنا، ضمن اشاره به اعطای تسهیلات پرداختی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و افزایش اعتبار آن در سال جاری افزود: تا سال گذشته این اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان بود که به حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر اعطا می شد و مبلغ آن سه میلیون تومان بود. امسال این اعتبار به ۲۰۰۰ میلیارد تومان و مبلغ وام به پنج میلیون تومان رسیده که بین ۴۰۰ هزار نفر توزیع می شود.

وی افزود: تا کنون شماری از این تسهیلات در دو مرحله پرداخت شده است و مابقی طی سال در مراحلی توزیع خواهد شد. سهمیه استان ها مشخص شده و کانون های استانی اسامی را در اختیار سازمان می گذارند.

درباره وضعیت سرمایه گذاری های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی در سال جاری اظهار کرد: طرحی تحت عنوان خروج از بنگاه داری را تدوین کرده و در دستور کار داریم. قرار است با اجرای این طرح که حداکثر یکسال زمان می برد در هیچ شرکتی بیش از ۴۰ درصد سهامدار نباشیم و همچنین در هیچ شرکتی مدیر بنگاه و بنگاه دار نباشیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این طرح در هیئت مدیره تصویب و برای هیئت امنا ارسال شده است گفت:  از روزی که این طرح در هیئت امنا تصویب و به ما ابلاغ شود متعهدیم که ظرف یکسال کاملا از بنگاه داری خارج شویم و سهام خوب با بازده خوب داشته باشیم و دیگر گرفتار مشغله های شرکت داری و بنگاه داری نباشیم. همانطور که گفته شد در هیچ شرکتی نباید بیش از ۴۰ درصد سهام داشته باشیم.

فتحنایی

Recent Posts

مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد

با حکم رشید قانعی؛ مدیرعامل پترول، یوسف شریفی به عنوان مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد.

6 ساعت ago

بازدید وزیر نفت از شرکت پتروشیمی پارس

وزیر نفت به همراه جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت، ضمن بررسی روند تولید شرکت…

7 ساعت ago

آگهی مزایده فروش سهام شرکت فن آوری ارتباطات همگرارایانه

شرکت جهان ارقام پارس (سهامی خاص) به شماره ثبت ۵۰۲۵۲۵ متعلق به بانک ایران زمین…

7 ساعت ago

ارائه خدمات بانکداری اینترنتی متناسب با نیاز شرکت ها و مشتریان بزرگ در بام سازمانی

با توجه به اهمیت مشتریان بزرگ شامل شرکت ها، نهادها و هلدینگ های بزرگ اقتصادی،…

7 ساعت ago

مراسم اجرای پویش مهر بانک سپه در استان تهران برگزار شد

مراسم ارسال بسته های لوازم التحریر اهدایی بانک سپه به دانش آموزان مناطق کم برخوردار…

7 ساعت ago