×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۲ دی , ۱۴۰۳
جلب اعتماد بیمه گذار تنها با تحلیل داده ممکن است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک سامان، مدیرعامل شرکت بیمه سامان در مراسم افتتاح این رویداد با تقدیر از استقبال قابل توجه حاضران و نیز تبریک فرا رسیدن دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی، تاکید کرد که امروز اهمیت Science Data بر کسی پوشیده نیست و شرکت آماده است نخبگان این حوزه را تقویت کرده و به کار گیرد.
احمد رضا ضرابیه افزود: برای جمع آوری Big Data و تحلیل داده ها، مدل و روش های مختلفی در دنیا توسط شرکتهای بزرگ مورد استفاده قرار گرفته که با تعامل با دانشگاه ها، همه این روش ها برای ما قابل دستیابی است.
وی با بیان این که باید اهمیت دانش و تحلیل داده و نیز کاربرد آن در صنعت بیمه بررسی شود، اظهار کرد: صنعت بیمه در کشور ما بیش از ۸۵ سال قدمت دارد و از سال ۱۳۸۸ هم تعرفه ها از بازار بیمه کشور برداشته شده است، در حالی که بیگ دیتای «سنهاب» به عنوان انقلابی در این صنعت از سال ۱۳۹۱ فعال شده است.
مدیرعامل شرکت بیمه سامان دریافت رتبه نخست دولت الکترونیک توسط بیمه مرکزی را حاصل راه اندازی سنهاب دانست و خاطرنشان کرد: امروز برخی می پرسند چرا در صنعت بیمه به تحلیل اطلاعات و داده کاوی نیاز داریم، در حالی که باید تاکید کرد صنعت بیمه، چیزی جز اعتماد نیست.
او ادامه داد: طبیعی است که نرخ دهی، به تحلیل داده نیاز دارد و این انتخاب ریسک و شیوه مدیریت آن نیز همین راهکار را می طلبد، بنابراین جلب اعتماد بیمه گذارتنها با تحلیل داده ممکن است.
مدیرعامل شرکت بیمه سامان با بیان این که تمرکز بر مشتری، نیاز اصلی شرکت بیمه است، خاطرنشان کرد: ما باید روش های درست و دقیق برای ارزیابی ریسک و ارزیابی خسارت پیدا کنیم.
ضرابیه با تاکید بر این که در حوزه بیمه های اتومبیل به عنوان یکی از فراگیرترین رشته های بیمه ای، تسهیل در فرآیند ارزیابی و پرداخت خسارت و نیز شناسایی دقیق الگوهای تقلب الزامی است، ادامه داد: در حوزه بیمه های درمان و بیمه های زندگی نیز باید روش های توسعه صحیح، روش های ارزیابی ریسک و توسعه رشته ها با دقت بیشتر ارزیابی شود.
او همچنین ضرورت استفاده از نخبگان و دانشمندان جوان در این حوزه ها را یادآور شد و گفت: بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران ایران نیز بر این موضوعات اتفاق نظر دارند و شرکت بیمه سامان نیز با مشارکت در راه اندازه کارخانه نوآوری «پلنت» تلاش کرده نقش خود را در این حیطه ایفا کند.
به گفته وی، «پلنت» و مجموعه بیمه سامان توان این را دارند که فکر و ایده نخبگان حوزه بیمه، ریسک و تحلیل داده را تجاری سازی کنند و در این زمینه از همه ظرفیت های موجود استفاده خواهند کرد.
در ادامه این مراسم، معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان نیز با اشاره به این که تحلیل داده ها می تواند علاوه بر افزایش کیفیت خدمات رسانی، هزینه های صنعت بیمه را کاهش دهد، گفت: پیاده سازی سیستم تله ماتیک در بیمه های اتومبیل نمونه مشخصی از تاثیر مثبت تحلیل داده ها در کاهش هزینه هاست.
شیما آراء با طرح این سوال که آیا یک اکچوئر می تواند به عنوان یک دانشمند علوم داده کارکند، ادامه داد: در حوزه بیمه نامه های عمر بیمه سامان، نرخ ریزش مورد بررسی قرار گرفت که به طراحی مدل های تازه ای از بیمه های عمر منتج شد.
وی مطالعه موردی بیمه نامه های بدنه اتومبیل و بیمه نامه های عمر را تجربه های موفق تحلیل داده در این شرکت اعلام و خاطرنشان کرد: طبقه بندی مشتریان در حوزه بیمه بدنه اتومبیل بیمه سامان بر اساس متغیرهای «تعداد سال های عدم خسارت پوشش اصلی»، «تعداد سال های عدم خسارت پوشش های فرعی»، «مدل خودرو»، «تعداد سرنشین»، «نو بودن خودرو» و «نوع خودرو» انجام و بر این اساس، مشتریان به سه دسته کم ریسک، پر ریسک و متوسط ریسک تقسیم شدند که حق بیمه های متفاوتی برای آنها طراحی شد.
آراء با اشاره به این که تحلیل داده ها اجازه می دهد بیمه گر، خدماتش را مطلوب تر و با کیفیت تر ارائه کند، اظهار کرد: خوشبختانه عملکرد شرکت بیمه سامان در این زمینه بسیار قابل توجه بوده است.
گفتنی است ششمین کنفرانس ملی مهندسی مالی و بیم سنجی، تا ۱۵ بهمن ماه در پژوهشگاه دانش های بنیادی ادامه دارد.
احمد رضا ضرابیه مدیرعامل شرکت بیمه سامان، رئیس شورای سیاست گذاری این کنفرانس و شیما آراء معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان دبیر تخصصی بیم سنجی آن است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.