×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جنگ کامبک‌ها در برنابئو؛ تساوی تماشایی رئال و سیتی در ال‌کلاسیکوی اروپا

دیدار تیم‌های رئال‌مادرید و منچسترسیتی در چارچوب دیدار رفت مرحله یک چهارم رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنبه شب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با قضاوت فرانسوا لوتکسیه برگزار شد که در نهایت این دیدار با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید.

رئال مادرید و منچسترسیتی در ۲ سال گذشته در مرحله نیمه نهایی مقابل یکدیگر قرار گرفتند و این سومین تقابل آن‌ها در مرحله حذفی این رقابت‌ها بود. در فصل ۲۲-۲۰۲۱، رئال مادرید با خلق یک کامبک اعجاب‌انگیز در بازی برگشت، قهرمان انگلستان را مغلوب کرد و در فصل ۲۳-۲۰۲۲، شاگردان پپ گواردیولا در مسیر کسب سه‌گانه تیم کارلو آنچلوتی را مغلوب کردند.

سیتی با برتری مقابل کپنهاگن پا به این مرحله گذاشت و رئال نیز موفق شد با عبور از لایپزیش راهی این مرحله از رقابت‌ها شود.

منچسترسیتی بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی در پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد، برناردو سیلوا با یک ضربه زیبا و غافلگیرکننده دروازه رئال مادرید را در دقیقه ۲ بازی باز کرد تا سکوت محض در سانتیاگو برنابئو حکمفرما شود.

شاگردان آنچلوتی خیلی زود به بازی برگشتند؛ در دقیقه ۱۲ ادواردو کاماوینگا روی پاس دنیل کارواخال از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه این هافبک فرانسوی بعد از برخورد به روبن دیاس تغییر جهت داد و دور از دستان اورتگا وارد دروازه سیتی شد.

رئال مادرید یک بار دیگر در لیگ قهرمانان کامبک زد، با این تفاوت که این بار در دقایق پایانی این اتفاق رخ نداد و تنها ۳ دقیقه بعد از گل اول موفق شدند در دقیقه ۱۵ نتیجه را برگردانند. کهکشانی‌ها روی یک ضد حمله سریع و با پاس در عمق تماشایی وینیسیوس جونیور، به رودریگو رسید و این ستاره برزیلی موفق شد با یک ضربه آرام گل دوم رئال مادرید را به ثمر برساند.

شاگردان پپ گواردیولا در نیمه دوم به بازی برگشتند و نوبت آن‌ها بود که در این دیدار کامبک کنند، ابتدا فیل فودن در دقیقه ۶۶ موفق شد روی پاس جان استونز با یک ضربه تماشایی از پشت محوطه جریمه به زیبایی گل دوم منچسترسیتی را به ثمر رساند.

در ادامه نوبت به گواردیول مدافع این تیم رسید که در دقیقه ۷۱ کامبک سیتیزن‌ها را کامل کند. مدافع جلوکشیده سیتی روی پاس گریلیش موفق شد یک بار دیگر از پشت محوطه جریمه با ضربه بغل پا تماشایی گل سوم را وارد دروازه لونین کند تا یک بار دیگر ورزشگاه مملو از تماشاگر و سرپوشیده برنابئو را سکوت فراگیرد.

اما این پایان ماجرا نبود و ۲ تیم دوست نداشتند این دیدار را با شکست به پایان برسانند. نوبت به کهکشانی‌ها رسید که یک بار دیگر سوار بر بازی شوند، در دقیقه ۷۹ فدریکو والورده روی ارسال وینیسیوس با یک ضربه والی تماشایی جواب گل‌های زیبای سیتی را داد تا یک بار دیگر این دیدار به تساوی کشیده شود.

با این نتیجه همه چیز به بازی برگشت کشیده شد و رئال مادرید کار سختی در بازی برگشت مقابل سیتی در ورزشگاه اتحاد خواهد داشت.

ترکیب رئال مادرید:

آندری لونین، فرلاند مندی، آنتونیو رودیگر، اورلین شوامنی، دنیل کارواخال، تونی کروس، ادواردو کاماوینگا، رودریگو، جود بلینگهام، فدریکو والورده، وینیسیوس جونیور.

سرمربی: کارلو آنچلوتی

ترکیب منچسترسیتی:

استفان اورتگا، روبن دیاس، جان استونس، مانوئل آکانجی، یوشکو گواردیول، رودریگو هرناندز، متئو کواچیچ، فیل فودن، جک گریلیش، برناردو سیلوا، ارلینگ هالند.

سرمربی: پپ گواردیولا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.