Categories: مناطق آزاد

حجت‌الله عبدالملکی، سخنران ششمین اجلاس تکریم از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد کشور

به گزارش تجارت گردان به نقل از فرینا، این اجلاس با هدف گرد هم آوردن اندیشمندان و ضاحب نظران، ارزیابی نقش مدیریت و کارآفرینی درپیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال آفرینی، هم اندیش جهت عملی شدن ایده های برتر کارآفرینانه و کمک به ایجاد اشتغال در جامعه و معرفی تازه ترین نوآوری ها و تولید ملی با دانش کارآفرینی در حضور اساتید سرشناس ملی، روز سه شنبه (۳ مردادماه) در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما ج.ا.ا برگزار شد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان سخنران در این اجلاس با استناد به سخنان رئیس جمهور کشورمان در خصوص بهره‌مندی از نظرات کارآفرینان و سرمایه گذاران در تصمیم‌گیری‌ها، آنان را محور اقتصادی کشور دانست و افزود: این وعده و قول را می دهیم که در حد اختیارات قانونی از نظرات سرمایه‌گذاران و کارآفرینان که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعالیت می کنند؛ بهره‌مند شویم.

حجت الله عبدالملکی افزود: فضا و مشکلات کسب و کار را شناسایی و از آن آگاهی داریم و هم اکنون فرصتی پیش آمده تا تسهیل شرایط کسب و کار را بهبود ببخشیم و در این زمینه مصمم هستیم.

عبدالملکی ادامه داد: ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۳۰ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی طراحی و تعریف شده است که در دو نمایشگاه اخیر در تهران و مشهد به صاحبان سرمایه و فعالین اقتصادی ارائه شد.

وی با بیان اینکه این ۷۰۰بسته در سه بخش ارزیابی اولیه یا پیش ارزیابی pfs، تامین زیرساخت‌ها، صدور مجوز بی‌نام تدوین شده است افزود: این بسته‌ها که با هماهنگی و همکاری مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و تحت نظارت دبیرخانه شورایعالی طراحی شده است مسیر جدیدی به سوی سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های متنوع و مختلف فراهم آورده تا روند انجام سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار در این مناطق بیش از پیش تسهیل شود.

مشاور رییس جمهور به موانع پیش روی سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: تلاش و همت مدیران این مناطق، کاهش فرآیندهای پیچیده و بروکراسی‌های زمانبر پیش روی سرمایه‌گذاران است. چراکه فعالیت‌های اقتصادی سالم و مولد نیازمند قوانین چابک و همکاری همه دستگاه‌های متناظر با مسائل اقتصادی، تجاری و صنعتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

عبدالملکی در پایان افزود: کشورهای همسایه بسترهای لازم را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌اند و ما باید با معرفی ایران و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که سودآوری بیشتری در سرمایه‌گذاری دارند با آن کشورها رقابت کنیم.

فتحنایی

Recent Posts

فولاد مبارکه سرچشمه عزت و افتخار ایران است/ کارکنان فولاد مبارکه با کار و تلاش جهادی و خداپسندانه می‌توانند ادامه دهنده راه شهدای خدمت باشند

سرتیپ پاسدار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای…

4 ساعت ago

پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی آماده تحویل موقت به کارفرما

مدیرعامل شرکت نیرپارس از موفقیت این شرکت در به سرانجام رساندن ابرپروژه‌های ملی مستقر در…

4 ساعت ago

نهادینه شدن بهره‌وری و کیفیت در فولاد هرمزگان

بهره‌وری یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصادی و مدیریتی در هر سازمان به شمار می‌رود که…

4 ساعت ago

پاسخ به چند پرسش مهم بازنشستگان کشوری در خصوص قرارداد بیمه تکمیلی درمان سال۱۴۰۳

در پی انتخاب شرکت بیمه ملت به عنوان ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان…

5 ساعت ago