حساب ویژه بزرگان صنعت روی هیمکو /ارتقای ظرفیت صادرات و واردات با اجرای پروژه بزرگترین اسکله مکانیزه بارگیری مواد فله معدنی

این استراتژی و توجه ویژه به دریا و ریل، با کاهش حجم جابجایی‌ها در جاده‌ها، ضمن کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، به حفظ محیط زیست کمک می‌شود و مخاطرات جاده نیز برای سرنشینان دیگر کمتر می‌شود.

با این نگاه آینده‌ای روشن و پر رونق پیش روی شرکت‌های فعال در این حوزه قرار دارد و یکی از شرکت‌هایی که به تازگی و پرقدرت کار خود را آغاز کرده، شرکت مدیریت بین المللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو) است.

از آن جایی که به‌کارگیری حمل و نقل ترکیبی، هزینه‌های حمل و نقل را کاهش و سرعت انتقال بار را افزایش می‌دهد، این شرکت این مدل را برای خود تعریف کرده است.

هیمکو با رویکرد توسعه، بهبود تعامل و رفع گلوگاه‌های لجستیکی در حوزه حمل ‌و نقل مواد فله‌ معدنی و محصولات فولادی توسط نقش آفرینان اصلی حوزه صنعت، معدن و فلزات راه‌اندازی شد.

ترکیب سهامداری شرکت مدیریت بین المللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو) به گونه‌ای است که حضوری فعال و اثربخش در بخش صنعت و معدن دارد و با بکارگیری روش حمل و نقل ترکیبی، وظیفه انتقال مواد فله معدنی را به عهده دارد. شرکت‌های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، تجلی توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گهر زمین و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید تشکیل دهنده ترکیب سهامداری این شرکت هستند که هر کدام در حوزه صنعت و معدن حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و بخش قابل توجهی از صنعت را در اختیار خود دارند. همین ترکیب سهامداری به نقطه قوت شرکت هیمکو تبدیل شده و به پشتوانه آن‌ها اقدامات و قدم‌های بلندی در حوزه حمل و نقل می‌تواند بردارد.

در کنار آن، شرکت در حال ساخت بزرگترین اسکله بارگیری مواد فله معدنی به صورت مکانیزه در ایران است. اجرای این پروژه از این جهت اهمیت فراوان دارد که یکی از مهمترین چالش‌های صنعت فولاد کشور، لجستیک و حمل و نقل است و از آن جایی که ایران دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان شناخته می‌شود، تولیدکنندگان جهت صادرات محصولات خود نیاز مبرم به مبادی صادراتی پیشرفته و بزرگ دارند. این ترمینال در زمینی به مساحت ۷۱ هکتار و با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن مواد معدنی و ۵ میلیون تن محصولات فلزی احداث می‌شود.

قرارگیری این ترمینال مواد معدنی که دارای یارد ریلی (۱۴ خط ریلی به طول ۱۷ کیلومتر) است در مجاورت یکی از مهم‌ترین مراکز جذب و تولید بار کشور یعنی بندر شهید رجایی، ضرورت و پتانسیل بالایی جهت توسعه ریلی هیمکو ایجاد می‌کند. دسترسی ریلی و جاده‌ای به معادن بزرگ کشور، امکان استفاده از اسکله‌های موجود و بهره‌برداری زودهنگام از پایانه، قابلیت توسعه و حذف آلاینده‌های محیط زیست از جمله مزیت‌های این طرح به‌شمار می‌رود.

از دیگر مزایای اجرای این پروژه می‌توان به ارتقای ظرفیت عملیاتی صادرات و واردات مواد معدنی کشور، سرعت بخشیدن به توان صادرات و واردات، ایجاد اشتغال پایدار، کاهش آلایندگی و آلودگی هوا به دلیل انجام عملیات به روش مکانیزه و کاهش حوادث جاده‌ای در منطقه اشاره کرد.

به طور کلی، شرکت مدیریت بین المللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو) با رابطه سهامداری قوی و اجرای پروژه‌های بزرگ در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از بازیگران اصلی صنعت لجستیک کشور تبدیل خواهد شد و بزرگان صنایع روی ظرفیت عملیاتی این شرکت حساب ویژه باز خواهند کرد.

فتحنایی

Recent Posts

حضور مؤثر مدیران بانک صادرات ایران در نمایشگاه‌های بزرگ تولیدی و صادراتی تبریز

​مدیران بانک صادرات ایران با حضور در دو نمایشگاه بین‌المللی و دیدار با فعالان اقتصادی…

5 ساعت ago

کارگروه‌های تخصصی کمیسیون نرم‌افزارهای پیشرفته سازمانی تشکیل شدند

کارگروه‌های تخصصی کمیسیون نرم‌افزارهای پیشرفته‌ سازمانی تشکیل شدند.

6 ساعت ago

امسال آخرین سال بنگاه داری بانک ها است

دکتر عبدالناصر همتی در "همایش تامین مالی تولید: از بنگاه داری به بنگاه سازی" گفت:امسال،آخرین…

6 ساعت ago

همایش «تأمین مالی تولید: از بنگاه‌داری به بنگاه‌سازی»؛ رویکردی نو در تقویت تولید و اصلاح نظام مالی

همایش «تأمین مالی تولید: از بنگاه‌داری به بنگاه‌سازی» با حضور مقامات ارشد حوزه اقتصاد کشور…

6 ساعت ago

از بنگاه داری به بنگاه سازی»: همه سازمان ها و نهادها در کشور موظف به خلق ثروت جدید توام با ارزش آفرینی هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی در « همایش تامین مالی تولید: از بنگاه داری به بنگاه…

6 ساعت ago

تاکید رئیس کل بانک مرکزی بر ضرورت تخصصی شدن فعالیت بانک‌ها

رییس کل بانک مرکزی در همایش مالی تولید: از بنگاه داری به بنگاه سازی به…

6 ساعت ago