×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳
حضور ایمپاسکو در خراسان جنوبی نقشه معدنی منطقه را تغییر داد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی مجتمع معدنی خراسان جنوبی، رضا محتشمی پور، معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با اشاره به همراهی مسئولان استان با سرمایه گذاران، اظهار داشت: در سال‌های اخیر در بخش معدن اقدامات خوبی انجام شده و عملیات مطالعات پایه در بخش بزرگی از خراسان جنوبی تمام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان و نقش شرکت در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، بیان کرد: ورود شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در چند سال اخیر به نتیجه رسیده لذا نشان می‌دهد نقشه معدنی منطقه عوض شده است.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های معدنی نباید معطل بماند بلکه باید در استان‌ها به این مسأله با حساسیت لازم پرداخته شود، افزود: به هیچ عنوان مماشات با معطلی در اجرای پروژه‌های معدنی قابل قبول نیست و باید این موضوع به درستی در شورای معادن مطالبه شود.

محتشمی‌پور اضافه کرد: خراسان جنوبی ظرفیت‌های بالایی در حوزه معادن دارد که باید از گذشته‌ها اقدامات چشمگیری برای آن انجام می‌شد، اکنون هم با تعیین تکلیف پروانه‌های معطل مانده باید معادن به سرعت فعال شوند.

وی در ادامه اکتشافات انجام شده برای آینده خراسان جنوبی را امیدآفرین دانست و عنوان کرد: این موضوع به افزایش حقوق دولتی معادن و بازگشت عواید آن به استان کمک خواهد کرد.

به گفته وی سیاست‌گذاری برای هدایت منابع موجود ضروری است که مساله‌ای درون استانی بوده و باید بر اساس اولویت‌بندی پروژه‌ها دنبال شود و در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذار هم تاثیرگذار خواهد بود.

محتشمی‌پور در پایان با اشاره به اینکه مناطق معدنی توسط ایمیدرو در خراسان جنوبی شناسایی شده، ادامه داد: بر اساس ظرفیت‌های موجود، پروانه باید صادر شود تا با سرعت بتوان کار بهره‌برداری معدنی را انجام داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه سفر خود به استان خراسان جنوبی در جلسه‌ای با حضور مدیرکل بهره برداری وزارت صمت و مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی دستور رفع مشکلات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در زمینه صدور پروانه و فعالیت‌های اکتشافی در استان‌های خراسان را صادر کردند.

محتشمی پور همچنین از اقدامات شرکت تهیه و تولید در استان‌های خراسان ابراز خرسندی کرده و بر لزوم ادامه و توسعه فعالیت‌ها در زمینه اکتشاف و مشارکت با سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.