Categories: فناوری

حضور نصر تهران و تاثیرگذاری آن در انتخابات شورای شهر، صنفی و غیرسیاسی است

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره این سازمان با اشاره به فراخوان نصر تهران برای تعامل و مشارکت با کاندیداهای حوزه فاوا در انتخابات شورای شهر گفت: شورای شهر به حضور افراد متخصص در حوزه فناوری نیاز جدی دارد و تنها با انجام تغییرات عمرانی نمی‌توان شهر هوشمند ایجاد کرد.

او ادامه داد: در این زمینه برنامه‌های مختلفی خواهیم داشت. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران مصر است فارغ از نگاه سیاسی و مبتنی بر منافع شهروندان و صنف، اقدامات جدی در این زمنیه انجام دهد.

اسلامی افزود: ما منش صنفی را دنبال می‌کنیم و تنها چیزی که در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورای شهر برای ما مهم است، این است که فردی که در این جایگاه‌ها قرار می‌گیرد، فارغ از نگاه سیاسی بتواند نقش حوزه فاوا در سایر نهادها را افزایش دهد. انتظار داریم متخصصان فاوا در حد شورای معاونین در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند.

او به تجربیات گذشته در اینباره اشاره کرد و گفت: در دوره پنجم ارتباطات خوبی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برقرار شد، اما با بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت اقتصاد و دارایی و حتی وزارت راه و شهرسازی نیازمند ارتقای روابط هستیم. فاوا در تمام نهادها می‌تواند تاثیرگذار باشد و تاکید می‎کنم که حضور ما در مورد موضوعات انتخاباتی، کاملا صنفی و غیرسیاسی خواهد بود.

اسلامی همچنین به تعاملات انجام گرفته با نهادهای شهری اشاره کرد و افزود: تعاملات جدی با رئیس سازمان فاوا، آقای دکتر فرجود و همکارانشان را آغاز کرده‌ایم. از سال‌های گذشته نیز برخی از دوستانمان حضور متخصصان در زمینه هوشمندسازی ساختمان‌ها در شواری عالی شهرسازی را دنبال می‌کردند.

او ادامه داد: در دوره گذشته اتفاق خوبی افتاد و فاوای شهرداری به صورت مستقیم در زیر مجموعه شهردار قرار گرفت. ضمن اینکه با حضور دکتر فرجود اتفاقات متفاوتی در حال شکل‌گیری است.

مجید اورعی، عضو هیأت مدیره نصر تهران نیز در سخنانی گفت: از میان اعضای هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران کاندیدایی در شورای شهر نداریم. اما طی فراخوانی که اعلام شده، تاکنون چندین نفر برای حضور در نشست‌های مشترک با اعضای سازمان اعلام آمادگی کرده‌اند.

او در توضیحات بیشتری بیان کرد: دلیل اینکه برای مشارکت، شورای شهر را انتخاب کردیم این است که شورای شهر نهادی بسیار تاثیرگذار است، اما به این معنی نیست که در این زمنیه با مجلس تعاملاتی نداشته‌ایم.

فتحنایی

Recent Posts

۱۲۸ کشور درگیر تب دانگی / حدود ۸۰ درصد مبتلایان، بی‌علامت

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از ابتلای ۴۰۰ میلیون نفر در سال به…

9 ساعت ago

سهام سلیم به فرابورس معرفی شد

با تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و پی‌گیری‌های مستمر صورت گرفته، فرآیند ورود سهام سلیم…

10 ساعت ago

در دومین جشنواره ملی حکمت؛ فولاد هرمزگان به عنوان واحد منتخب معرفی شد

دومین جشنواره ملی حکمت در محل مرکز همایش‌های صداوسیما با حضور معاون وزیر صمت و…

12 ساعت ago

تجلیل از مدیرعامل بانک پاسارگاد به‌عنوان یکی از رهبران اقتصادی موفق کشور و اهدا نشان ملی حکمت به این بانک

در "دومین جشنواره ملی حکمت" پس از ارزیابی سازمان‌ها بر اساس معیارهای تخصصی، نشان ملی…

13 ساعت ago

پزشکیان: دولت چهاردهم به ارتقای سلامت جامعه توجه دارد

رئیس جمهور منتخب بر توجه ویژه دولت چهاردهم به ارتقای سلامت جامعه به عنوان یکی…

13 ساعت ago

معرفی بسته رومینگ ایرانسل برای ایام محرم

ایرانسل برای تسهیل ارتباطات زائران عتبات عالیات در ایام محرم، بسته رومینگ ویژه این ایام…

13 ساعت ago