×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
خدمات سازمان پزشکی قانونی با کمترین خطای ممکن ارائه می‌شود

عباس مسجدی افزود: سازمان پزشکی قانونی کشور با بهره مندی از کارشناسان خبره و استفاده از دانش و تجهیزات روز دنیا پاسخگوی درخواست‌های مراجعان است.

وی گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور ارائه خدمت در حوزه‌های مختلف را با کمترین درصد خطای ممکن انجام می‌دهد و  برای حفظ و بهبود کیفیت نظرات اقدامات مختلفی در حوزه‌های تخصصی، نظارتی و آموزش در حال انجام است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: نظارت مستمر هم از سوی مدیران کل استان‌ها و گروه‌های بازرسی استان، هم از طریق حوزه‌های تخصصی و هم از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد سازمان پزشکی قانونی کشور صورت می‌گیرد که ماحصل آن احصاء نقایص و ایرادات گواهی‌ها و پیگیری رفع آن‎ها است.

وی افزود: در عین حال حوزه‌های تخصصی به منظور افزایش دقت و نیز ایجاد وحدت رویه در کارشناسی‌ها، دستورالعمل‌هایی را در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های سازمان پزشکی قانونی تهیه و جهت اجرا ابلاغ می‌کنند که در بازدیدها و بازرسی‌ها نحوه اجرای آن‌ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مسجدی ادامه داد: در کنار این اقدامات،‌ حوزه آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی نیز با برگزاری برنامه‌های مختلف بازآموزی و گزارش مورد و … در تلاش است تا دانش همکاران را همواره به روز نگه دارد.

وی درباره ظرفیت و امکانات موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور در استان‌ها گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور هم اکنون در ۴۴۶ مرکز به مردم ارائه خدمت می‌کند که از این تعداد در ۲۹۸ مرکز خدمات تشریح (اعم از معاینه ظاهری و یا کالبدشکافی) ارائه می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: در ۱۲۳ مرکز از ۲۹۸ مرکز، علاوه بر معاینه ظاهری اجساد، اتوپسی (کالبدشکافی) اجساد نیز انجام می‌شود که ۱۷۵ مرکز تنها خدمت معاینه ظاهری اجساد و صدور جواز دفن را ارائه می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.